Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettköp-sälj-omplacera
Läst 686 ggr
annaforsgren
0

(K) Gerbilungar till hösten

Hej! Nu är det äntligen dags för mig att skaffa gerbiler igen, efter år av längtan. Jag undrar om det finns någon uppfödare som planerar att få en kull till hösten?

Jag planerar att starta upp en gerbiluppfödning till vintern/början av nästa år och vill börja med att köpa två gerbilhanar som sedan kan användas som avelshannar. En idé jag har är att köpa två ungar från två olika kullar med olika släkt för att få en bredare genetisk grund redan från början om detta är möjligt.

Tidigare har jag haft två kullar, men nu vill jag börja avla mer seriöst med ett riktigt uppfödarnamn, registrerat i någon klubb och ställa ut m.m. Jag vill främst satsa på hälsosamma och trevliga djur med bra temperament, som passar som bra sällskapsdjur. Därför söker jag hanar med bra gener när det gäller temperamentet.

Färger jag är intresserad av är bl.a DEH, dove, siames, dark tailed white, burmese, polar fox. Men har ni andra färger så är jag öppen för det också :) färg är bara ett plus.

Gerbilungarna kommer att få bo i ett akvarium med en inredning anpassad till gerbiler, buren är 140x40x40.

Hör av er till min mobil: 073842002 eller till min mail: anna_forsgren93@hotmail.com, jag bor i Stockholm

Det går även bra att skicka pm här på iFokus.

Mvh Anna =D

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

annaforsgren
0

någon som kan ändra (S) till (K)? ;D ska vara köpes istället för säljes

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

Tsunamis
0

Hejsan, du svarade ju i min tråd men här dyker det alltid upp kullar så till hösten kommer det finnas. Nu kanske jag eventuellt flyttar ifrån Göteborg till Örebro i höst men inget är spikat ännu.

Jag jobbar däremot med blekgener så ibland bär mina bebisar på en sån men det är ingen fara om man inte är jättenoga med färgavel. Jag hjälper alltid till med tips & råd vid avelsfrågor också.

MvH  Tsunamis