Omplacerings djur från Uppsala
Sådär nu har jag fastställt vilka djur som finns kvar i nuläget från djuraffären som gick i konkurs, jag hämtade hem alla mindre gnagare och har som tur redan blivit av med många men här är dem som än vill ha nya hem..
Alla är i Stockholm men det kan tas till Västerås där jag själv är och djuren tas hand om av mina snälla föräldrar medan de väntar på att de ska omplaceras.
Först har vi en gerbil hanne som är trevlig och han blev precis av med sin kompis då kompisen hade cancer. Jag vet inte ålder på honom men han är helt klart trevlig och i färgen Cappuccino (cbch).
Sen har vi en liten tös som är behöver gå upp i vikt som också är snäll men lite blyg. Hon bor själv för innan både hon ihop med två hannar (de förra ägarna trodde det var en hane) men verkar inte dräktig och det är ett under att de inte bråkade mer än vad de gjorde. Hon är i färgen burmese och troligen är det hennes systrar som bor i de andra burarna som skrivs om längre ner. Hon är nog inte ett år än då hon och de andra burmeserna är mindre än alla andra. Tyvärr har jag inget riktigt bra bild på henne för hon ville inte sitta still men man kan se ungefär hur hon ser ut.
Sedan har vi en bur med 4honor men jag föredrar att de delas upp då det finns en risk att de börjar bråka när de är så många. Det är två Agouti och två Burmeser (troligen systrar till den övre). Så helst delar jag upp dem en agouti och en burmese i varje bur. De som är agouti ser ut att vara ca 1år och de andra kanske är runt ½året. De är sociala och nyfikna precis som de ska vara.
Tillsist har vi mössen som blev kvar. Det är nu 4st dräktiga honor som är i grund och botten "matmöss". De har troligen avlats hejvilt med sina egna ungar och liknande. Men det är verkligen jätte trevliga och uppskattar faktiskt att mysa i handen. Åldern på dem vet jag inte alls men det är i bra skick och de bor inga fler hanar med dem så de kan inte föröka sig längre. Det är vita med röda ögon.
Inga av djuren har försökt bita mig och alla är över förväntan trevliga. Dock behöver vissa gå upp lite mer i vikt och självklart få en stor mängd kärlek. PM:a mig om ni är intresserade!
Honan (som sagt dålig bild):
Tassar lite här då jag vill hålla lite koll på dom små liven ;)
Nu är mössen är bokade men gerbilerna finns fortfarande kvar och vill ha nya hem! 
Jag är mycket intresserad av att ta några gerbiler!
Jag tar gärna hanen! Har lite polare åt honom här hemma :)
Om det är kris kan jag ta 2-3 honor också.
Maila mig gärna: bollen_bella@hotmail.com
Ps! Bor i sthlm.
Finns gerbilerna fortfarande kvar?
Jo 5st är kvar men som det ser ut nu så får de ett evigt hem hos mig.
Okej, det är ju bra att de fått ett bra hem iaf :)