Vill ge bort mina gerbiler
Hej!
Jag har två stycken gerbiler sedan 2 år tillbaka.
Kommer ihåg att jag varit medlem på denna sida förut, men glömt bort vad jag hade som användarnamn då det var ett tag sedan.
Nåväl så är det så att jag den senaste tiden tappat intresset med gerbilerna. Tyckte det var jätteskoj ibörjan och tog hand om dom och lekte varje dag och dom fick vara ute i syrrans gamla rum där jag hade dom.
Men senaste tiden så har det blivit allt mindre tid som spenderats med dom. Kan inte använda syrrans gamla rum som jag tyckte var väldigt bra att låta dom få springa runt i, heller.
Tappat intresset och känner mig nästan hemskt att jag inte tar ut dom så ofta.
Känner mig hemskt som låter dom vara instängd i en bur, men samtidigt har jag totalt tappat intresset osv.
Även väldigt orolig för att den ena kommer dö när som helst pga dens ålder.
Darför undrar jag lite om det finns någon som är nära Luleå och vill ha mina två gerbiler.
Polly, runt 4 år gammal
http://i48.tinypic.com/esqlwn.jpg
Imagination, runt 2,5 år gammal
http://i49.tinypic.com/wbe79j.jpg
(bilderna är ungefär 1 år gammal)
Inte 100% säker på hur gamla dom är. Men har för mig Polly född i oktober 2008 och Imagination född 2010 innan sommaren då jag köpte dom (tror jag kommer t.o.m ihåg datum när jag köpte, om det var sista dagen i Juni eller Juli, 2010. Från Norrskensgerbiler).
Någon som har tips om hur jag kan hitta dom ett bra hem?

Såvida de inte bor i en liten gallerbur, så tror jag att du lider mer än gerbilerna av att de inte får komma ut så ofta.
#1 Gud vad kritisk du är. Du menar att man gör ett stort felsteg om man nu var så intresserad av att skaffa något husdjur (därav jag valde gerbiler), för att sedan några år senare lessna på det och inte ha mycket mer tid åt dom då annat i livet kommer ivägen?
Antar att du själv säkert gjort liknande?
Sedan det andra så VART i min text har jag skrivit att jag tänkt SÄLJA dom?
#2 Nej det är ingen gallerbur. Det är en plastbur, men taket är av galler.
Synd att Luleå är i världens ände 
Men om den äldsta dör kanske det går att hitta en jämngammal hane till den kvarvarande?
Eller är 2,5 år fortfarande för ungt för att bo ihop med hane utan att det blir ungar?
För mig hade äldre gerbiler passat bra som första. Just eftersom man aldrig vet säkert vilka djur det klickar med och man verkligen fäster sig vid. Jag gillar alla djur nästan, men barnen är bara intresserade periodvis.
För den sakens skull kan det vara finfint att ta äldre djur som någon annann tappat intresset för.
Nåja, jag ska väl inte ha några gerbiler än… Akvarierna bebos just nu av dvärghamstrar.

Har du kollat med Isabelle (uppfödaren) om hon har möjlighet att ta hand om dem?
Jag har själv gerbiler från henne, men har fullt så kan tyvärr inte ta emot fler.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Kan inte ta dem själv just nu tyvärr då det redan är lite fullt här hemma :P Men är det någon söderut som vill ha dem så kan jag absolut hjälpa till med transport! Så kul att veta att Polly fortfarande lever! Verkligen kul att höra :)
#3: Isåfall är det en gallerbur, vilket inte är så bra för gerbiler eftersom dom brukar vara alldeles för låga för att man ska kunna ha tillräckligt med spån. Hur är måtten? Om den är stor tror jag som #2 att dom inter lider så mycket.
//Klara
3# man måste tänka sig för närvarande man köper, tänka på vad som kan hända framåt i livet och om man får om kanske 5 år fortfarande kommer kunna och vilja ta hand om husdjuret man köpt det är precis samma sak som. Att köpa en hund som att köpa en gerbil. Hur mycket spån har du i buren? Från hur du beskriver den låter det som en duna och en sån brukar oftast vara för låg för att kunna få plats 15-20 cm. Spån.. Vet du måtten på den? Ber om ursäkt för det blev fel däruppe skulle såklart står sjänka