Omplacering av Pil, Cayenne och Aurora
Cayenne, Agouti wsp
Pil, Blue patched
Aurora, Black patched
honor från Tsunamis allihopa
Söker hem, OM rätt hem dyker upp som kan ge mina tjejer ett bra hem där dom får möjlighet att springa fritt eller i hage minst någon timma om dagen samt mycket berikning.
Dessa tjejer säljs inte utan omplaceras till rätt hem, tillsammans med ett akvarium på 160L samt tillbehör och mat.
Dessa tjejer är extremt sociala och trogna sin ägare. Kommer fram direkt när man är vid akvariumet och lyssnar till sina namn väldigt bra.
Inga problem att pilla med dom hur man vill :)
Aurora är gosegrisen av dom tre och kan lägga sig ner i handen och uppskattar väldigt mycket att bli klappad och pussad på, Inte riktigt "gerbil" beteende med andra ord ;) Men det gör mig inget.
Skriv gärna till mig här på PM, mail eller ring/sma mitt mobilnummer.
Min mail är Minoth@live.com
telefonnummer 0764163017
Medarbetare på Burfåglar och Undulater
OJ! Finns i Göteborg
Nämen fy så söta :')
Synd att du bodde så långt bort bara annars skulle jag nog kunnat tänka mig att ta mig an dem :c
Nej men vad tråkigt att du ska omplacera dom… varför detta? *bara nyfiken*
Fina tjejer iaf alla tre :) hoppas du hittar rätt hem.
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning
#10 olika anledningar, dom har jäkla mycket energi och blir rastlösa om man inte kan ha dom ute. Min jack russel vill äta dom så dom kan aldrig ringa fritt. Mitt badrum är för farligt och jag har ingenstans att ha dom springades.
Allergisk mot deras spån (allt damm oavsett spån) är jag också, men jag käkar allergitabletter varje dag så det är inte de största problemet även om de är jobbigt. Men gerbiler har ju en förmåga att gnaga allt i så små delar så det tillslut blir jäkligt dammigt :P
#9 va tråkigt :(
puff
försöker hålla denna högt upp så alla ser !
puff

Vad tråkigt att du inte kan ha kvar dem :( Skulle väldigt gärna ta hand om dem, är dock ganska säker på att mina föräldrar inte vill det… Skadar iofs inte att fråga, skulle de mot förmodan gå med på det så hör jag av mig. Men hoppas du i hittar ett bra hem till dem, jättefina är de :)
#16 Gör det :) Det kommer inte kosta någonting.
Om du skulle få tillåtelse så vill jag gärna veta mer om dig i ett pm.
Uhu de kliar i fingrarna varje gång jag ser en sådanhär annons. Dock ska jag minska på gerbilerna och inte skaffa nya på ett tag eftersom min hundvalp behöver all min tid till träning osv. annars hade jag utan tvekat tagit dem. Finns inget underbarare än att kolla när de små liven springer runt. :)
:)
Hoppas det tycker upp någon som är intresserad av mina sötnosar
Hej jag är intresserad av dina gerbiler. jag har frågat mina föreldrar och de har inte riktigt svarat än…..
#21 skriv till mig i ett pm vem du är och lite sånt…
eller maila Minoth@live.com
Finns det verkligen ingen som är intresserad av mina gerbilisar?
#23 Jag ÄR intresserad och jag VILL ha dem… är faktiskt nära Göteborg, men frågan är hur jag skulle få hem dem med akvarium och allt… dessutom skulle jag ju behöva morsans tillstånd för att få hem dem.
Hur gamla är dom förresten?
#24 åh jag måste kolla exakt på pappret jag minns inte riktigt hur gamla dom är, 1 år eller under tror jag något haha!
Jag har papper på alla tre :) Måste bara rota fram dom (vet vart dom är)
Vart bor du någonstans? Om det inte är jättelångt kan vi säkert lämna dom, men då mot bensin pengar.
Och sen vill jag gärna veta lite mer om dig osv i ett pm
#25 Jag bor på andra sidan Sverige nästan, nära Norrköping ;/
Jo att du vill veta mer om mig förstår jag då du ju vill hitta bästa möjliga hem för dem små, men orkar inte riktigt skriva just nu framför allt när det inte är troligt att jag ens skulle lyckas frakta hem dem på ett bra sätt :c
Hur lång är buren? :)
/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡
#27 100x40x40
#28 Okej, har du hittat ett hem åt dem ännu?
skulle gärna ta dom men har jäätte lång väg dit då jag bor i Finland D: och tror inte att jag skulle få 3 till men dom ser jätte snälla och gosiga ut hoppas dom hittar ett bra hem :3

Fattar inte att dessa inte fått hem ännu, de är ju superfina.
Hur rastar man gerbiler på lättaste sätt egentligen? Mest van vid hamstrar och de stannar ju i sina hagar man bygger. Kan man bygga hage till gerbiler också tro?
#31 ja du kan bygga en hage till gerbiler också :) bara se till att göra det ca 50 cm högt ungefär och se till att det inte går att klättra ur hagen :)
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning
Jag hade världens idé på ett hagbygge innan jag somnade igår.. men nu har jag glömt bort den D:
Dom finns kvar! :)
Ja alltså mina klättrar ur hagar, badkaret har funkat bra faktiskt.
Men annars får man ha dom lösa i ett säkrat rum :)
En hage som har en 20 cm kant nertill som är av plywood eller något som dom inte kan klättra på kan nog funka. Sen resten nät upp till 50cm.
Ja det bästa är att ha dom i ett gerbilsäkrat rum - det har jag och det fungerar toppen!
#35 omöjligt i min lägenhet :/
Puttar upp :)
putt
tråden kan stängas
Har du hittat en ny ägare nu? :)
#40 japp ! :D