vilken färg kommer han bli?
Nä men hoppasn, vilken förändring. Skulle gärna själv vilja veta vad han är och varför han byter färg sådär.
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
Nä men se där :) en nutmeg verkar du ha hemma :) dessa är ljusa som barn men fäller sedan och byter färg till sin vuxenfärg :)
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning
Precis som Anne säger så har du en nutmeg där hemma!:) Jättefin!
Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering
www.kristallens.wix.com/kristallens
Sajtvärd på degus.ifokus
Tack:D saltstenen tas bort direkt, när jag hittar den, de gräver hela tiden ner den^^
Vilken snygging! Min lilla kille har också börjat sin förvandling nu :)
Tack! åh vad kul! Jag tycker det är så kul att se förvandlingen,
det går ju så snabbt :o
#20 det är jättekul! just därför jag ville dela med mig^^
aww du kanske kan skaffa en? :)
hehe okej^^
Jag brukar få en heldel hår på händerna när jag har kelat med den Hunny och så fäller han lite här och var.
Kan man ha albino nutmeg? för isåfall tror jag tamigtusan att Nosfeatu är det, han verkar ha fällt en massa och har fått lite annorlunda päls
#23 Albino gerbiler existerar i stort sett inte alls utanför labben vad jag vet, lägg upp en bild här på Nosfeatu om du vill veta vad han har för färg. Alla gerbiler fäller så det är inget onormalt, det syns bara extra mycket på Nutmegs och några andra färger. 
#27 Har han en mörk svans? Då kan har vara en DTW. Annars kan han vara en REW eller PEW som #26 skrev.
Jag skulle gissa på PEW då. Har dålig koll på REW men har för mig att de inte är kritvita utan har någon nyans med färg eller i alla fall har några strån som är något mörkare. Har han ljusare ögon än din Lilac hane?
Eller förresten, hur gammal är han? Det tar några månader för DTW att få sin mörka svans, har du märkt att färgen på svansen blivit lite mörkare?
Jag tror att han har lite gul nyans i pälsen, det är väldigt svårt för mig att urskilja, i mina ögon ser han lite "smutsig" ut i pälsen, men pälsen på magen är iallafall vitare än den på resten av kroppen
Kan det vara en champagne?
Dom bleknar och blir ljusare med åldern har jag läst någonstans.
#32 Ja Polar Fox är svartögda så det är han definitivt inte. #35 Vad kallas färgen "champange" för i Sverige annars?
Har aaldrig hört champange?
Kollade upp det och Champagne är namnet på vittecknad Orange Mold (dock används inte det i Sverige), och det är han nog inte med tanke på hur ovanligt det är med Orange Mold i Sverige idag, rödögda eller ej.
För mig ser det i alla fall ut som en PEW, speciellt om han har ljusare ögon än sin Lilac kompis. 
Jag känner mig så himla förvirrad, hans svans har ändrat färg, men den ser rosa ut, som om han har blivit tunnhårig där :/
Jag tycker oxå att han ser ut som en PEW men skulle det vara så att han är mer åt de gula hållet så kan det vara C-separatator (Rödögd Silver Nutmeg), apricot ellet ivory cream.
Dock borde han ha samma färg (nyans) på ögonen som din lilac om han var någon av de andra färgerna eller REW.
Såå.. alltså ser det ut som en PEW eller om han skulle få mörk svans så är det en DTW.
Vi får helt enkelt vänta och se :D väldigt spännande detta ^^
Jösses vilken fin nutmeg du har :)
#46 tack! :D