Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikett: genetik-färger
Läst 2167 ggr
iamanoreo
0

vilken färg kommer han bli?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min lilla Hunnybunny har ändrats en heldel sen jag fick hem honom och nu är jag väldigt nyfiken på hur han kommer se ut i slutändan, någon som har en aning?

iamanoreo
0

laddar upp lite fler bilder på utvecklingen av färgen

iamanoreo
0
iamanoreo
0
iamanoreo
0
iamanoreo
0

Såhär ser han ut idag

Lamina
1

Nä men hoppasn, vilken förändring. Skulle gärna själv vilja veta vad han är och varför han byter färg sådär.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

iamanoreo
0

en sista bild på sötnosen, blir lite ivrig för det är så häftigt att se hur han har förändrats, hoppas verkligen att han iallafall kommer ha kvar lite utav sin originalfärg :)

Anne.K
3

Nä men se där :) en nutmeg verkar du ha hemma :) dessa är ljusa som barn men fäller sedan och byter färg till sin vuxenfärg :)

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

iamanoreo
0

Nej vad häftigt, det här kommer ju bli jättekul att se :) tack för svaret Achangra :)

hhejlollo
1

Precis som Anne säger så har du en nutmeg där hemma!:) Jättefin!

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

ks.gerbil
0

en väldigt fin nutmeg har du :D

Gerbil-hemsidan hittar du HÄR

ks.gerbil
0

PS. gerbiler ska inte ha saltsten det kan förgifta dem!

iamanoreo
0

Tack:D saltstenen tas bort direkt, när jag hittar den, de gräver hela tiden ner den^^

ks.gerbil
0

13# haha men det är ju bra :) då kan dem inte slicka ;)

iamanoreo
0

tänkte bara visa hur min lilla Hunnybunny ser ut nu

bild nr 1 är tagen den ‎26:e ‎juni

iamanoreo
0

såhär ser han ut idag :3

iamanoreo
0

toppen av svansen är fortf ljus, resten svart-brun eller vad tusan det är för färg ^^

gothic_eve
0

Vilken snygging! Min lilla kille har också börjat sin förvandling nu :)

iamanoreo
0

Tack! åh vad kul! Jag tycker det är så kul att se förvandlingen,
det går ju så snabbt :o

ks.gerbil
0

det måste vara roligt att ha en gerbil som ändrar färg sådär ^^ jag vill också ha en nutmeg :D

iamanoreo
0

#20 det är jättekul! just därför jag ville dela med mig^^

aww du kanske kan skaffa en? :)

ks.gerbil
0

Nja inte nu men kanske nån gång ^^ Får man gerbilhår på kläderna o.s.v. Eller tappar dem bara i buren? :P lite dum fråga jag vet xD

iamanoreo
0

hehe okej^^

Jag brukar få en heldel hår på händerna när jag har kelat med den Hunny och så fäller han lite här och var.

Kan man ha albino nutmeg? för isåfall tror jag tamigtusan att Nosfeatu är det, han verkar ha fällt en massa och har fått lite annorlunda päls

ks.gerbil
0

Fattar inte riktigt vad du skrev men tror inte det finns något som albino nutmeg ^^

[Jessica_91]
0

#23 Albino gerbiler existerar i stort sett inte alls utanför labben vad jag vet, lägg upp en bild här på Nosfeatu om du vill veta vad han har för färg. Alla gerbiler fäller så det är inget onormalt, det syns bara extra mycket på Nutmegs och några andra färger. Glad

ks.gerbil
0

Det kan vara en PEW eller REW (pink/red eyed white) du har :)

iamanoreo
1

Det blev en bild på alla tre, Nosferatu är väldigt aktiv, så de enda gångerna jag får bra bild på honom är när han är sömnig^^ Han har röda ögen, men det syns inte på bilden

panini
0

#27 Har han en mörk svans? Då kan har vara en DTW. Annars kan han vara en REW eller PEW  som #26 skrev.

iamanoreo
0

Han är helvit, lite starkare vit på magen

[Jessica_91]
0

Jag skulle gissa på PEW då. Har dålig koll på REW men har för mig att de inte är kritvita utan har någon nyans med färg eller i alla fall har några strån som är något mörkare. Har han ljusare ögon än din Lilac hane?

Eller förresten, hur gammal är han? Det tar några månader för DTW att få sin mörka svans, har du märkt att färgen på svansen blivit lite mörkare?

iamanoreo
0

Okej, han har ljusare ögon än Loke ja :)

Jag vet inte riktigt hur gammal han är, men gissar på att han är minst 12 veckor eftersom han började bli könsmogen en vecka efter jag fick hem honom.

Har lite svårt att se om svansen är mörkare, kanske lite?

ks.gerbil
0

Skulle gissa på PEW ögonen ser lite väl ljusa för en PEW. Polar fox skulle jg utesluta men har han en lite gul aktig ton på pälsen? Jag ser inte 31# så bra från mobilen :P

ks.gerbil
0

Ska såklart stå REW inte PEW två gånger ^^

iamanoreo
0

Jag tror att han har lite gul nyans i pälsen, det är väldigt svårt för mig att urskilja, i mina ögon ser han lite "smutsig" ut i pälsen, men pälsen på magen är iallafall vitare än den på resten av kroppen

gothic_eve
0

Kan det vara en champagne?

Dom bleknar och blir ljusare med åldern har jag läst någonstans.

[Jessica_91]
0

#32 Ja Polar Fox är svartögda så det är han definitivt inte. #35 Vad kallas färgen "champange" för i Sverige annars?

ks.gerbil
0

36# nä justde det hade jag glömt :P champange? Det låter ovanligt :o

panini
0

Har aaldrig hört champange?

[Jessica_91]
0

Kollade upp det och Champagne är namnet på vittecknad Orange Mold (dock används inte det i Sverige), och det är han nog inte med tanke på hur ovanligt det är med Orange Mold i Sverige idag, rödögda eller ej.

ks.gerbil
0

vore ju typ helt fantastiskt om lillen va en vittecknad orange mold :P

[Jessica_91]
0

För mig ser det i alla fall ut som en PEW, speciellt om han har ljusare ögon än sin Lilac kompis. Glad

iamanoreo
0

Jag känner mig så himla förvirrad, hans svans har ändrat färg, men den ser rosa ut, som om han har blivit tunnhårig där :/

Midgårds
0

Jag tycker oxå att han ser ut som en PEW men skulle det vara så att han är mer åt de gula hållet så kan det vara C-separatator (Rödögd Silver Nutmeg), apricot ellet ivory cream.

Dock borde han ha samma färg (nyans) på ögonen som din lilac om han var någon av de andra färgerna eller REW.

Såå.. alltså ser det ut som en PEW eller om han skulle få mörk svans så är det en DTW.

iamanoreo
0

Vi får helt enkelt vänta och se :D väldigt spännande detta ^^

iamanoreo
0

En liten bild på Hunnybunny, tror inte han kommer ändras så mycket mer, det är enbart svanstippen som är ljusare, annars är han grå/svartmed ljus underton, så fint! <3

Nosferatu har inte ändrat färg på svansen alls, så det är fastställt att han är en PEW :)

moawi
0

Jösses vilken fin nutmeg du har :)

iamanoreo
0

#46 tack! :D