Min första kull
Grattis! ;) Hoppas att de mår bra och blir riktigt stiliga gerbisar :)
Tackar Panini!
Skall bli riktigt roligt!!
#2 Hoppas man för följa? ;)
Spännande! Vad kan det bli för färger på ungarna? 
Jag har räknat på färger, men om nån av er experter räknar på det så skall jag se om jag lyckats :) Mor: Dove Far: Black

Vilken vacker färg dove är! Spännande att följa kullen.
#5 Helt säkert kan det bli black. Sen kan det bli fler färger beroende på vad föräldrarna bär på. Om du skriver upp lite mer av föräldrarnas släkt och vad de har/hade för färger så hjälper vi dig gärna med vad ungarna kan få för färger :)
Grattis till sötnosarna!
Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering
www.kristallens.wix.com/kristallens
Sajtvärd på degus.ifokus

Grattis!! Hur många blev det?
Det blev 4st vad jag kan se, jag vill inte röra och störa för mycket.
Hur kännsliga brukar de vara på att man är där och rör? Nu är ju min lukt inget dom förkippar med fara men de första veckan förmodar jag är bra om de får vara mycket ifred?

Grattis! Att kika på dom är okej så länge föräldrarna/mamman inte blir orolig/stressad. Jag gav mina "föräldrar" godis när jag tittade på dem och de brydde sig inte. Däremot så tog jag inte upp dom första veckan och kikade inte ner varje dag då heller. Fast det är svårt att låta bli ;-) Du vet själv viken relation du har med föräldrarna och ser om de blir stressade så det blir nog hur bra som helst :)
En liten rättelse, det blev 5st små raringar! :)
Den 5:e ungen blir undan knuffad av modern, antagligen "orkar" hon inte med den eller så är den klen och hon stöter bort den. Skall man bara låta naturen ha sin gång? Eller skall man envist lägga tillbaka ungen med de andra?
#14 kanske är något fel på ungen som mamman känner av? … Annars på vilket sätt är det hon knuffar undan ungen på?
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning
#15 hon flyttar den till en annan del av buren. Det är inga synliga defekter på den men det kan vara nått hon känner av.
#14 Du kan om mamman inte matar den, mata den själv med pippet, men man måste vara väldigt försiktig så att man inte skadar bebisen!
Om ungen trots allt ändå inte är svag utan bara tycks bli bortglömd skulle i alla fall jag lägga tillbaka den. Men försök att störa så lite som möjligt när du flyttar den.
#19 Ja just det, det tänkte jag inte på ^^
Tack för alla svar, jag la tillbaka ungen 3-4 ggr, men nu verkar det som den får stanna med sina syskon och får dia av mamman. 

Härligt! 
#19 Man använder kattmjölksersättning som finns på apoteket :) Men gerbilmjölk på burk, det hade ju allt vart nåt :)
#24 Jaha, tyckte också det lät lite konstigt! ;)
Grattis (:
Grattis till sötisarna hoppas de blir snälla och fina gerbiler & ska du behålla dem alla eller ska du sälja :)
Två av dom skall flytta till några bekanta som vi har, resten skall få bo kvar här :)
Okej vilken färg behåller ni [nyfiken]

Så söta =) Är de andra två oxå svarta?
Ja alla blev Black
Det blir svårt att känna igen alla om alla är svarta
34# svårt är bara förnamnet :D
Vilka sötisar :3
//Klara
vilka sötisar