Era foderblandningar!
Nu vill jag veta vad alla där ute som blandar egen mat till sina gerbiler har i! VILL VETA ALLAS ;P Tänkte blanda eget när det här fodret är slut om inte innan då jag inte tycker att den håller i längden då det är hamsterfoder (VitaKraft), puffat ris och udulatfrön. Super viktigt att ni skriver (XD) för jag vill ha den perfekta blandningen med allt som gerbiler behöver!
Har en fråga: kan gerbiler äta havregryn? Kan man ha det i deras foderblandning? (Alltså i måttlig mängd då jag har för mig att det är fett?!) Kan man ge de vanlig Quinoa?
//Johanna och Råttorna ;P
När jag menar "vanlig" Quinoa så menar jag att den inte är puffad. Eller är all sorts Quinoa puffad? (Ska gå ner och kolla, har det hemma)^^
#1 Tack då vet jag det.
Blandar du eget?
Jag har gerbil nature, sedan blandar jag bara i lite fler solrosfrön. :)
Med vänliga hällsningar Pandan.
Medarbetare på Te ifokus.
Kolla in min kaninuppfödar sida! här/
Quinoa är ju frön så den är omtyckt, rå som tillagad är mina tokiga i.
Jag har en basblandning som består av Rabbit Royal, Undulat eller finkblandning och sockerfri musli. Låter kanske konstigt med en kaningblandning men den är av hög kvalitet, mkt örter och fräscha pellets de faktiskt äter. En liten nackdel är väl att det är lite socker i den men mina får i alla fall inget annat socker i maten så jag tycker det är helt ok.
MvH Tsunamis
Jag har också rabbit royal, tycker också den funkar kanon. Sen blandas det med nature, undulatfrön och sockerfri müsli. Gerbilerna älskar maten så jag är nöjd :)
Jag blandade min HELT från grunden då jag absolut inte fick ha i någr nötter eller solrosfrön. Vet attt e borde äta de men om man har en pertner som är jätte allergisk mot detta så tar man ju bort det . :)
Nu var det ett tag sedan jag blandade då mina gerbiler är döda, men senast var för ca 6 månader sedan så det är ju inte evigheter sedan. :P
Jag hade iaf i :
Musli - Sunt & Gott
Vetegroddar
Pumpafrön
4-korns kross
Rågflingor - Detta fanns inte i muslin
Torkade morötter
Torkade ärtplattor
Linfrön - krossade och vanliga
Knäckebröd - Delade självklart i små bitar
Russin - Blir dock hårt som tusan efter ett tag..
Ibland blandade jag även i hirskolvar som jag hade delat i små bitar
Förutom denna blandning gav jag majs, blåbär, gröt, salladsblad, gurka, morot osv
Jag tror det var allt.. Finns nog något jag glömt
Min blogg med olika tips & trix, fakta och råd för små husdjur!
http://catchfatch.bloggplatsen.se
#9 Fint att du visade en bild, då vet man hur allting ser ut när man köper det annars brukar jag springa omkring som en liten kykling som inte hittar sin mamma när jag letar efter allting. ;)