Handtama ?
Hej mina gerbiler är 2 hanar men de blir inte handtama. De är 1 år gamla nu ungefär de fyllde år den 1 juli. Det går att ge mat till dom ur handen men skulle jätte gärna vilja ta upp dom, men då jag lyfter lite biter dom bara. En gång fick jag ganska högt upp men då hoppade den ner :(
Snälla kan nån ge tips vill jätte gärna få upp alla fall en innan dom dör, om några år men iallafall. Skriv gärna nått tips eller råd :)
såå låt oss se ^^ du kan ge dem mat ur handen säger du men du kan inte lyfta upp dem? hur länge har du testat? att de inte vill upp betyder nog att de inte känner sig helt säkra och då är bästa tipset att fortsätta ge dem mat ur handen och förhoppningsvis kommer de snart känna sig säkra ur handen och sitta där och äta när dem sitter och äter lyft dem inte upp flytta bara handen några centimeter så att gerbilerna lär sig att om den flyttar på sig betyder det inte att den är farlig. flytta handen mer och mer så att de lär sig sen när de är helt trygga med handen kan du börja lyfta upp dem :)
#1 har lyft lite i taget och hållit på varje dag men ska fortsätta tack för svaret :33