Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettköp-sälj-omplacera
Läst 854 ggr
mocchino
0

(K) Äldre hane

Fick hem en ensam äldre hona igår och söker nu efter sällskap till henne. Efter att ha frågat er kunniga här på sajten så verkar det som att det är en äldre hane som är bäst att försöka föra ihop henne med. :)

Så nu söker jag efter en äldre hane som sällskap till min hona som är 2,5år gammal.

Gerbilhonan och jag finns i vanliga fall i knivsta men jag åker ner till göteborg i helgen så om nån har en gammal gerbilgubbe i götet och skulle kunna mötas upp på måndag den 9/7 så är det intressant annars kan jag i viss mån hämta i både Uppsala och Stockholm. :)

Honan i fråga är som sagt 2,5år gammal men ser inte det minsta skruttig ut så jag vill att hanen åtminstonde ska vara över 1år gammal.

// Nathalie

Tsunamis
0

Kolla in Svenska Gerbilföreningens sida under Uppfödare och slå en pling till Annelie (smulans), hon svarar snabbast i telefon. Hon finns i Stockholm så hon kan säkert hjälpa.

Jag bor i Göteborg och har en hane som jag skulle kunna omplacera men tyvärr är jag borta i helgen så hör av dig till Annelie tycker jag.

MvH  Tsunamis

mocchino
0

#1 Tack för tipset. :)

Synd att jag inte visste detta tidigare(alltså att jag fick gerbilen tidigare) för då hade vi kanske kunnat lösa det med att han mellanlandade hemma hos Ulrika. Ska ändå möta upp henne både på fredag och måndag.

// Nathalie

apache
0

Jag har en fin äldre hane du kan få :) Han är jätterar mot de andra honorna han suttit med, respektfull inte ett dugg påträngande dvs en riktig gentlemanFlört
Jag finns i stockholm längst röda tunnelbanelinjen. Pm:a mig så kan vi talas vid mer!