Sociala i nya buren
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Gerbilerna fick flytta in i sitt nya 260 liters akvarium idag som jag köpte för nån vecka sen. Rackarns va dom älskar det!
Socialare har dom också blivit, slutat med grävande i hörn och bitande i gallret.
Jag snickrade till ett snyggt lock med gångjärn och gjorde en skiljevägg med hål i.
Känns som att man har lyckats när man ser sina små älsklingar så glada! 
Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se
Åhh så söta de är!
De ser ut att leva loppan där! Är det "grävsida" till höger då och mat, vatten och sand till vänster? Vad smart!
#1 Dom älskar akvariumet! 
Joo, jag gjorde så mest för att det går åt ca två tredjedelar av häst-spånbalen vid ett underlagsbyte (inte ekonomiskt för mig) , men också för att sanden/maten/vattenflaskan inte ska täckas med spån.
Tycker också att 60x50x50 cm grävyta är tillräckligt, fast funkar det inte så får jag väll designa om 
Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se
Vilket paradis för de små!
Jag undrar hur du har fäst skiljeväggen?
#3 Hehe! ;) I mitten på akvariumet finns det en fastskruvad aluminiumlist som har ett sorts "veck" som sticker ut under listen. Då har jag med hjälp av en fräs fasat ur motsvarande veck i spånskivan och gjort den i riktigt exakt storlek till akvarumet så den sitter tajt. Sedan har jag bara knackat in skivan med hålen under listen med vecken. Nu sitter den som sten. Det låter inte så komplicerat som det är =)
Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se
Jättefint! Smart också med skiljeväggen, då behöver du ju -som du sa- inte byta spån så ofta eftersom dom inte sprätter ut sand och annat i spånet (:
//Klara
#5 Tack! Jag är jättenöjd :)
Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se