Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 713 ggr
EmmaG
0

Denna värme!

Här där jag bor är det helt sjukt varmt! Minst 25 grader i skuggan, och inne i lägenheten är det helt fruktansvärt! Vi bor på andra våning och på eftermiddagen/kvällen lyser solen rakt in, så jag skojar inte när jag säger att det är 30 grader i lägenheten.
Ser extra noga till att dom har fräsht vatten o så såklart..
Men när jag kom hem efter ett par timmars studentfirande av en bekant så kollade jag in hos töserna.
Dom bor ju i en dunabur..Och Bianca såg helt slut ut Confused

Så nu har jag iaf lagt in en petflaska med vatten i frysen & väntar på att de ska frysa, så ska jag lägga in det till dom se nså kanske det svalkar lite..

Har ni några mer bra tips?
Jag köpte gurka oxå & gav dom, både svalkar & ser till att dom får vätska i sig

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

HannaM
0

jag har funderat på det där med vätska.. nu har jag iller men många illrar älskar också gurka, borde inte gukvatten med isbitar i vara en höjdare?? godare än vanligt vatten så kanske dom dricker mer??

Lullan1
0

Jag har gett Maja massor av gurka och sallad för att hon ska få i sig lite extra vätska. Hon ligger faktiskt mest nerbäddad och sover, hon är rätt loj…

dreamiz
0

Här är det också närmare 30 grader inne. Solen gassar på hela dan på ena hållet. Nu har jag djuren åt andra hållet, där det bara är morgonsol, men det blir för varmt i hela lägenheten ju. Äckligt! Har inte märkt så mycket på djuren mer än att de är lite slöare. Skinnysarna verkar inte påverkade alls.

[Theriss]
0

Märker skillnad på min äldsta gerbil, han är lite slöare, och att de andra djuren hellre ligger utanför sina hus och så. Annars är de som vanligt (än så länge)..

soetare
0

Min bur står som tur e inte i solen helt eller hela tiden så det blir bra temp. (=

Tips: Testa att hitta en plats som solen inte lyser i hela buren och hela tiden. För så har jag och dem e piggare än vanligt =D

<3<3<3

soetare
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

T.ex så här! Glad