Mina Gerbiler!! ;)
JIPPIE!! Igår vid 21: tiden så kom mina små gerbisar "hem"! De är ju bara så himla söta! När vi släppte ner dem i akvariumet så sprang de omkring som små galningar. De är så söta, roliga, knäppa och de är nog min favorit bland ALLA husdjur jag har haft för att de är så himla aktiva, och idag när jag vaknade så hade de byggt en jätte lång gång i spånet, fast nästan hela har rasat, så de byggde en längre! De är såååå underbart söta och de älskar att gräva och sandbada! <3
Lilja Doris: Hon är en DTW (dark taild white) och gillar att bygga bon och ska hela tiden se vad man gör ;)
Nattviol Astrid: Hon är en Siamese och gillar att sova och hjälpa de andra vad de nu en gör ^^
Kida von Signe: Hon äälskar att gräva gångar och att springa omkring som en riktig buse! <3
Just nu ligger de alla tre och sover inne i gången som de nyss gjorde klart! De är bara för underbara <33
Och tack till Midgård´s som avlar så fina och fantastiska djur! ;)
(Bilder kommer senare idag! :))
Inte så bra bild på Doris! ;)
#4 tack! ^^
Just nu ligger alla i en hög i en av sina gångar! De är bara för underbart gulliga! 
Grattis till dina söta nykomlingar! 
Sötnosar :)
#8, #9 Tack så mycket, de är helt underbara och jag kommer ALDRIG ångra att jag skaffade dem, mina små socker toppar! ;) <3
#12 Tack, hon sitter och äter på någon mineral sak tror jag att det är! ;)
Nej det är något som är i deras mat som jag fick med mig från Midgårds. Det är kanske någon grönsak, vet inte? ;) haha
mineralstenar går väl bra? det är väl saltstenar som dom inte ska ha eller? :)
jaha vad konstigt jag har hört eller snarare sett på andra trådar att bara det inte inehåller något salt så går det bra. :)
#18 Ja asså det är ju inte farligt för dem med en mineralsten utan salt men det är helt onödigt så länge man ger dem ett bra foder.
Då kan man hellre lägga de pengarna på något annat kul till de små.
Ja jag tror jag vet vad det är nu, torkad grönsak av något slag 
#19 ville bara veta för endel säger att det är bra men andra inte 
#20 sånna älskar mina med :D
#21 haha ;)
Grattis till dina småttingar! Är det dina första gerbiler? :)
Jag har syskon till dina töser hemma hos mig, jättefina och snälla är de! :)
#23 Ja det är mina första gerbiler, min storebror hade gerbiler när jag var typ 5 - 6 kanske, men det är mina första gerbiler och de är så söta och jäte nyfikna. De har redan börjat komma upp lite i handen och handen är inte alls så läskig :)
Men vad kul, ja de är värkligen fina och snälla här med! :)