Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettavel-uppfödning
Läst 2858 ggr
[lollipop_99]
0

första kullen!

Hej! för ca 2 veckor sedan så att jag ihop mina ger biller Felix oxh Freja och jag undrar när dom börjar bli tjocka? Jag har en till fråga också, hur märker man att dom är dräktiga och när dom har fått ungar?  Kan försöka läga upp bilder om ni vill skriv då i kommetarenGlad

Smullis
0

Några tecken på dräktighet är väl att honan äter mer, går upp i vikt osv. :) Har själv aldrig haft en kull, så jag är inte superinsatt i detta.

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

Anne.K
0

Hur gamla är gerbilerna? Om du har en digital köksvåg så kan du väga honan då och då och då är det lättast att se om hon är dräktig om man ser vikten öka för varje vecka. Sedan hur man märker att honan har fött är ju att hon är smal igen dessutom brukar ungarna höras i buren. Låter som små fågelkvitter/pip. Får jag fråga varför du gör denna parning? Har du kunskapen man behöver för att föda upp?

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Anne.K
0

Ah just det honan brukar bli lite päronformad i kroppen om hon är dräktig.

[lollipop_99]
0

jo jag har kunskapen men undrade bara för ja har hört olika saker och undrade vilket som var rätt Freja är 8 månader och Felix tror jag är ca 4/5 månaderGladoch ps tack för hjälpen.=) kan försöka ta kort och lägga upp .

[lollipop_99]
0

jag viste det där du skrev men ville bara veta om det var rätt.

Smullis
0

Vilket syfte har kullen? :) Och vilka färger har föräldrarna?

[lollipop_99]
0

Freja och Felix är svart och her en vit fläck, jag ville ha kulle för alla djur vi haft har dom fått ungar och då vill jag ha dte till minna gerbiler och det låtter så roligt.:)

Anne.K
12

#7 förlåt om jag kommer här och är lite negativ nu… Men jag tycker det är fel att ta kull på djur (oavsett djurslag) bara för att det är kul… Det är ju liv det handlar om och man ska inte leka med liv sådär. Man bör ha ett syfte när man föder upp djur, och syftet räcker inte bara att det är "kul"… Är så mycket annat som ska räknas in… Har du möjlighet att behålla HELA kullen om du inte hittar nya hem? Har du platsen? Det kan bli måååånga burar.

Föräldradjuren, kommer dessa från djuraffär? Ja redan där är det i sådana fall en stor röd flagga för mig… Då har du INGEN koll!

Jag kan göra detta inlägget väääldigt långt med argument över varför man ska tänka igenom saker innan man tar och föder upp en kull…

Men jag känner att jag inte orkar just nu…

Blir bara så trött på folk som ska ta kullar på djur för skojs skull…

Ursäktar mig ännu en gång över att jag låter negativ, men jag månar bara om djurens bästa. Hoppas du kan förstå det och inte tar illa upp.

moawi
2

#7 Har båda föräldrarna en vit fläck/vita fläckar?

ossilian
0

#7 Har dina föräldrar samma inställning till djuruppfödning som du? (jag utgår ifrån att du är under 15 år med tanke på hur du uttrycker dig) Jag skulle aldrig köpa ett djur från någon som ser så ytligt på uppfödning. Det är sorgligt med alla dessa djur som fötts upp "för att det är så kul med ungar". Nu är väl parningen redan skedd, så jag önskar dig ändå all lycka med kullen. Och hoppas att du anstränger dig för att hitta bra hem till ungarna.

ks.gerbil
0

hopppas inte djuren är från djuraffär eller syskon för då kan det bli missbildingar och andra (ibland dödliga) sjukdomar….

varför ska man bara ta kull på två djur sådär? fattar inte heller…Obestämd

Gerbil-hemsidan hittar du R

[lollipop_99]
0

Ja båda har vita fläckar:)

[lollipop_99]
0

jag har tänkt igenom det noga och har många burar och har pratat med flera som vill ha ungarna och som tar väl hand om dom och jag vet vad som innebär för jag har haft ungar flera gånger men inte just med gerbiler så jag tror jsg klarar det bra!!!!!!!!!!!!

Midgårds
0

Hej,

Jag vill inte klanka ner på dig eller något för allt kan man ju självklart inte veta. Men bör så sällan som möjligt para två vitfläcka gerbiler med varandra då det kan bli fel på ungarna.

Jag har själv gjort en sån parning men då har jag även 7års uppfödning bakom mig och då var även jag lite orolig in för denna parning.

Men gjort är gjort. När/om ungarna föds får du kolla dem lite extra att de inte har några missbildningar och när de blir äldre kolla så de inte är döva då det kan ske olika fel på djur som blir för vittecknade.

Nu till dina frågor. Man brukar märka att djuren går upp i vikt, har du sett nånting om de har parat sig? Det brukar gå dräktiga ca 25dygn och sedan (helst innan ungarna föds) får du plocka bort pappan till en egen bur så det inte blir fler och fler.

[lollipop_99]
0

Mina gerbiler har ett stort akvarium som dom bor i med massor av spån och jättemycket roliga saker och så har jag 5 stora burar till så jag klara det ;)

[lollipop_99]
0

Men Felix är inte riktigt svart mera grå och dom har fläckar på olika ställen och olika stora men hoppas det bli friska ungar men jag har sett dom para sig

Anne.K
0

Du borde även läsa på genetik.

[lollipop_99]
0

Har tittat ni :)

panini
0

Det är väll inte gallerburar? :(

(Alltså de andra burarna?, och de du ska sälja gerbilerna till ska väll inte heller ha de i gallerburar?)

[_hsleiufhbtv]
0

Håller med #8. Du har inga bilder att visa på föräldrarna? Om du nu inte vet vad färgerna heter kan du få det klargjort här. Och som någon tidigare frågade, var kommer dom ifrån?

[lollipop_99]
0

nej jag har inte gallerbur och det ska jag säga till dom som ska köpa ungarna.

[lollipop_99]
0

Freja kommer från en uppfödare och har stammtavla och Felix kommer från en djuraffär men är veterinär undersökt

ks.gerbil
0

15# du borde inte ha massor av spån när ungarna föds du ska byta kanske 5-7 dagar innan till typ alflis (tror jag rätta om fel)

[_hsleiufhbtv]
0

#22 ja han kanske är bra, men du vet inte vilka hans föräldrar är eller hur han är framavlad. Kanske inavel på hög nivå, defekter mm. Då är det inte lämpligt att ta en kull, men gjort är gjort och jag önskar dig all lycka till.

[lollipop_99]
0

ok städade nyligen deras bur för att dom kommer någon gånge mellan söndag och torsdag:) tack för rådet dom har också sönderriven toalett papper.

[lollipop_99]
0

vi pratade med en som var expert på gerbiler som jobbade i djurafärren och hon berättade vartr han kom ifrån och att han inte hade haft någon kull och när vi köpte Freja var hon lämplig för avling och sökt ett hem där hon kanske kunde avla.

[_hsleiufhbtv]
0

#26 vilken djuraffär är han ifrån? Extremt ovanligt med "experter" på djurarterna där.

panini
0

#26 Man ska aldrig lita på djuraffärer! De kan säga vad som helst bara för att det ska låta bra!!

[lollipop_99]
0

Vet har blivit lurad för men den här affären var bra :D

[lollipop_99]
0

Vet har blivit lurad för men den här affären var bra :D

Smullis
0

Hur kan du vara så säker på det?

[_hsleiufhbtv]
0

#30 Du sa det själv, verkar bra. Det är inte säkert.

gothic_eve
0

Det är inte ens säkert att du kommer att få några bebisar på två vitfläckiga djur - orkar inte heller diskutera då detta inte känns helt okej men läs på om genetik så förstår du varför!

[_hsleiufhbtv]
0

http://sv.m.wikipedia.org/wiki/Ökenråttor_som_husdjur#section_4 Jag vet att det är wikipedia, men infon stämmer någorlunda. Klicka dig in på pälsfärger och sedan läser du under genetik. En bra basfakta!

ks.gerbil
0

34# wikipedia är bra ;) många tror att den är dålig för alla kan gå in och ändra men det många inte vet är att det finns personer som jobbar precis med att titta genom och ändra om någon skriver dumma saker (dock är dem ju inte specializerade på alla ämnen så vissa fel kan det ju finnas)

OT förlåt…

[lollipop_99]
0

men minna har en vit mage, jag vet att afärren var bara för att dom gjorde en bra undesökning och ringede typ varge dag i en v för att kolla så att lägen var bar och dom sa om jag inte tålde han skulle jag få pengarna till baka.!!!!!

[lollipop_99]
2

Hej! Jag är mamma till "Lollipopp_99"!

Har nyss läst allt som ni och hon har skrivit och jag måste säga att det är ett mkt bra forum.

Innan vi skaffade gerbil läste vi mkt litteratur om gerbiler och samtalade med olika uppfödare. Lollipopp_99 och vi pratade runt bland dessa för att köpa en gerbil som passade henne. Vi fick då frågan om vi kunde ta över en gerbilhona från en uppfödare i Eskilstuna. Vi bestämde oss för den efter att ha samtalat med uppfödaren flera gånger. Vi fick med uppfödnings bevis och stamtavla. En önskan från uppfödaren var att Freja skulle få en kull vilket vi i början ville avvakta med. När det nu gått ett tag och Freja var trygg och fungerade bra tillsammans med Lollipopp samtalade vi på nytt med uppfödare och bestämde att Freja skulle få en kull nu när vi är hemma på semester och kan hålla koll på henne och Felix. Lollopopp har inrett flera olika burar som inte har galler och inget plastsaker. Detta var ett krav från oss för att Freja skulle få en kull. Burarna har vi planerat att skicka med tillsammans med de Gerbilerna som ev. föds och som vi redan planerat för i nya hem tillsammans med de hemmens föräldrar. Felix köpte vi av en uppfödare genom en djuraffär men även han har släkttavla och uppfödningsbevis. Vi har även nu efter att ha läst detta tagit kontakt med uppfödarna ang. Felix och Frejas färger och ingen av dem höll med om att det skulle vara hög risk djur för missbildningar och annat. Nu har Lollopopp redan låtit Felix och Freja bo ihop under ett tag så vi får hoppas på att uppfödarna har rätt. Givetvis kommer jag att hålla koll på allt tillsammans med min dotter. Än en gång tackar jag genom min dotter för ett bra forum. Mvh Mamma Lollipopp_99

Anne.K
0

Det vore intressant att få veta exakt vad gerbilerna har för färger alltså färgernas korrekta namn, detta borde stå i stamtavlorna.

[lollipop_99]
0

ska kolla :)

[_hsleiufhbtv]
0

#37 vad bra att du ändå tar på dig ansvaret. Inte många föräldrar som gör det så pass. Men vill precis som #38 se bild.

[lollipop_99]
0

Felix-Aa, Cc(h)

Freja- Aa, Cc(h)

[lollipop_99]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Felix

[lollipop_99]
0

felix och freja

[lollipop_99]
0

nu är bilderna fixade men inte så bra kanske men får duga.Skrattande

Midgårds
0

Ja men där inte båda vitfläckiga så då har ni inget att oroa er för. Visst de kan ha vita fläckar på tassarna och så men det gör inget. Det hade varit en annan sak om båda hade haft fläckar på nos, huvud, nacke och svans.

Nu hoppas jag att de får fina små ungar och det alltid lite roligare att få andra färger än bara black, så det kan ju vara kul om de bär på några andra gener.

Här är en exempelbild på ett av mina vitfläckiga djur:

[lollipop_99]
0

ja det hoppas jag med dom kan komma vilken dag som hellst nu =)

Anne.K
1

Ja där ser man… Jag hade en känsla av att vi alla missförstod färgerna då du sa att de va vitfläckiga. Men dessa klassas inte som vitfläckiga så ni behöver inte oroa er för lethal iaf :)

ossilian
0

Vad härligt att läsa ditt inlägg, lollipops mamma! Jag tycker det låter som att den här parningen är väl planerad och att ni vet vad ni gör. Ska bli kul att följa kullen :)

ks.gerbil
0

Jag blev jätte glad när jag läste inläggen :) det ser ut som om ni har mer koll än vad vi anade från början :) lycka till

[lollipop_99]
0

tack hoppas dom kommer snart och att det blir någolunda många och att det kanske blir lite anndra färger ska försöka att ta kort på dom när dom kommer och lägga upp så ni kan följa domGlad

[lollipop_99]
0

*andra Tungan ute

panini
0

Grattis till din första kull! Kyss

[Jessica_91]
0

#41 Eftersom att både Felix och Freja är Black så måste de ha aa, inte Aa. Om det var deras genkoder du beskrev då :) Om båda bär på ch så kan de, förutom Black, få Dark Tailed White ungar ihop. Om du skriver vad deras respektiva föräldrar och mor/farföräldrar (och ännu längre bak i släkten om möjligt) har/hade för färg så kan du få hjälp här med att ta reda på om det kan dyka upp andra färger i kullen. ^^

[lollipop_99]
0

ja men har ett problem kommer inte in på min mail och där finns stamtavlornaRynkar på näsan men hoppas att det blir olika färger men den som är lite konstigt är att det har gått 22 dagar idag och hon är inte så jättefet men  hon tjokare en vanligt men hon är ganska lite i vanliga fall men hon är ganska hår på magen och är ganska tjok men hoppas att dte bli ganska många ungar. Glad

[lollipop_99]
0

*53 är dte du som har gjort den där videon! jag har kollat på den typ 2 gånger nu den är så bra hur kan man lära dom sånt!

[Jessica_91]
0

#54 Ah okej vad trist! Ja de blir inte alltid så stora, det kan vara så att det blir en liten kull. Har ni särat på Freja och Felix föresten? Om inte så är det bra att göra det nu innan kullen kommer så ni inte får ännu en kull några veckor senare :) #55 Jepp det är min video och mina småtjejer, tackar tackar! :)

gothic_eve
0

Det kan dröja ett bra tag innan det kommer bebisar. Jag har haft gerbiler ihop i ca 3 månader innan det har blivit bebisar (hade sett dom para sig också). Men titta på magen på honan - hon blir som ett päron i kroppen, väldigt rund nertill. Det är lättast att se när hon står på bakbenen. Sista dagarna innan födseln blir honan väldigt trött och sover mycket.

[lollipop_99]
0

idag har hon typ bara legat i sitt hus hela dagen och sovit  men hoppas dom kommer snart och att dom blir många och friskaGlad

[lollipop_99]
0

kan försöka lägga ut en bild hennes bakdel om du vill

gothic_eve
0

Ja gör gärna det så får vi se :)

[lollipop_99]
0

en bild

[lollipop_99]
0

2

ks.gerbil
0

skulle du kunna försöka ta när hon är på bakbenen? men det ser ut som hon kan ha ungar i magen :)

[lollipop_99]
0

kan försöka

gothic_eve
0

Ja precis, en bild när hon står på bakbenen skulle vara mycket bättre :) Det är lite svårt att se ovanifrån ;)

[lollipop_99]
0

fick typ ingen bra men kan lägga upp dom en då

[lollipop_99]
0

kommer strax

[lollipop_99]
0

jag lyfte ut henne i en annan liten bur och försökte ta kort men dom blev inte så bra men lägger upp några olika.

[lollipop_99]
0

1

[lollipop_99]
0

2

[lollipop_99]
0

3

gothic_eve
0

Jo men det ser allt ut som att det kan vara bebisar där i :) Hon har kanske mellan en vecka/ett par dagar kvar. Så där så min svarta hona ut också innan hon fick sina bebisar, men hon blev inte så mycket större. Hon fick bara två bebisar. Hoppas att din tjej växer lite till så att det i alla fall är några fler i magen :)

[lollipop_99]
0

hon blir störe och större för varje dag hoppas på fler än 2

[lollipop_99]
0

men antalet spelar inte så stor roll bara dom blir friska och att det går bra för Freja Glad

gothic_eve
0

Jo men absolut, visst är det så. Det svåraste är att hålla fingrarna borta dom första dagarna efter födseln - man vill ju så gärna ta upp dom :)

[lollipop_99]
0

ja det kan jag allt tro, men pipper dom mycket när dom födds och födder dom unngarna så dom inte syns typ under ett hus.

Asa-S
0

Min hona var inte heller jätte stor och jag tyckte väl att hon hade bula men inte stor. Hon fick 5 bebisar Glad

Anne.K
0

#76 ja de piper ganska mycket… iaf mina ungar :P … Och hos mig så är ungarna gömda i en av mammans egengrävda hålor.

Ja det kan jag ju passa på att rekomendera, att ha ordentligt lager med bottenströ som går att gräva tunnlar i. Det är väldigt bra om gerbilmamman får gräva egna hålor att ha sina ungar i :) det har jag märkt är väldigt uppskattat av min hona att få ha det så. Det blir dessutom mer naturligt.

Asa-S
0

Jag har fågelholkar till mina. I trä som man har till underlater osv. Där boar de gott och gör gångar dit. Samtidigt kan man ta av taket och kika lite och sen täcka det med spånet igen. Jag hade två sånna när min hona fick ungar och hon boade i båda. Efter en vecka  bar hon dem till ena som verkade funka som ett reservbo när hon städa ut "huvudboet". Pappan hjälpte till han med. Sen kröp ju ungarna fram o tillbaks imellan när de blev större. Mycket toapapper behöver de för de städar rätt så mycket.

[lollipop_99]
0

jag har lagt ganska mycket riven toa papper i buren som bär in till sitt nergrävda hus, så hoppas att dom kommer snart kan inte vänta längre, men när kan man flyta dom till en annan bur men dom är fortfarande till sammans men mamman.

[lollipop_99]
0

mycket toa papper har ja ;)

[lollipop_99]
0

har lagt toa papper i husen och så har jag gjort ett lite hål där jag lagt papper som jag klipt sönder. kan inte vänta längre vill ha ungar nu!!!!1Glad

ossilian
0

Förstår att du är otålig. Jag har fött upp katter och de där sista dagarna innan förlossningen är evighetslånga.

[lollipop_99]
0

ja det kan man säga men dom börjar att boa och sover typ hela dagarna.Glad vill ha ungar nu !!!!

[lollipop_99]
0

#51 nu vet jag frejas härstam :) pappa: black och mamma: lilac

gothic_eve
0

Fast jag tycker allt att hon ser black ut :)

gothic_eve
0

Sorry för dubbelpost men färgen lilac på en gerbil är väldigt ljusgråaktig - som blue fast ljusare. Rätta mig om jag har fel - men lilac gerbiler har väl även röda ögon?

Anne.K
0

Jag tror att hon menar att hennes gerbils mamma är en lilac inte gerbilen på bilden. Eller missförstår jag dig nu gothic eve? :P

ks.gerbil
0

Tror också hon menar att frejas mamma är lilac så ungarnas farmor. Tror jag.. ;)

Asa-S
0

Frejas mamma är lilac och pappan är black :) Kul att veta och spännande att se vad det blir för färger på ungarna :)

[lollipop_99]
0

ja hennes mamma var lilac, inga ungar inatt heller:( 28 dagar idag det kanske är något som är fel:(

Asa-S
0

Tror inte att något är fel utan att hon blivit dräktig senare än du trott. Inte lätt att veta och jobbigt att vänta. Flört Hon ser ialla fall ut att vara dräktig så de kommer nog snartGlad

[lollipop_99]
0

ok hon är tjokare nu än bilderna :)

[lollipop_99]
0

hon sover typ hea dagarna nu men kommer ut ibland och bäddar och gräver

ks.gerbil
0

Ge hennemassa nyttig mat med mycke proteiner :)

[Jessica_91]
0

#91 Då brunstade hon antagligen inte samma dag som du satte ihop henne med hanen helt enkelt. Glad

[lollipop_99]
0

nej kanske inte det men jag så att dom red på varandra men hoppas att dom kommer snart Gladz

hhejlollo
0

Har du sett att dom parade sig samtidigt som dom sattes ihop? För i land tar dräktigheten fart på tex andra parningen:)

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

[lollipop_99]
0

ok

gothic_eve
0

Åh så dum jag är "donk" läste lite galet där uppe (får skylla på klockan). ;) Dina bebisar kommer nog snart ska du se :)

[lollipop_99]
0

ja det får vi hoppas, inga inatt heller som jag kan se Rynkar på näsan

Asa-S
0

De parade sig senare helt enkelt. Flört

[lollipop_99]
0

ja det kanske är sant men hon har betet sig som att hon ska få ungar flera dagar nu, ungarna kanske inte vill komma ut, men vi ska väg på onsdag och då sa jag ta med mig dom, men flytar hela boet dom liger . Glad

ks.gerbil
0

103# vaaa?! fattar inte xD

[lollipop_99]
0

men vi ska på semester på onsdag och då ska jag ta med mig dom men jag sk alyfta över hela boet tll en annan bur som jag sk aha med mig.

hon har bettet sig som dom gör när dom ska få ungar i flera dagar

[Jessica_91]
2

Du kan inte ta med henne och ungarna på semester, de ska ha lugn och ro den första tiden! Väldigt tråkigt att läsa det här, när din mamma gick in här och skrev så kändes det som att ni hade lite koll men så är uppenbarligen inte fallet. Om du har otur så blir honan så stressad att hon antingen överger ungarna eller har ihjäl dem.

Anne.K
1

blir också nu orolig över att läsa detta och kan bara hålla med Jessica… När honan har nyfödda ungar så är det en mycket känslig tid och lugn och ro är ytterst viktigt för att ungarna ska ha en bra start i livet. annars är det som Jessica säger risk att honan överger ungarna eller helt enkelt tar livet av dom… Så det är mycket oklokt att åka på semester med en dräktig hona.

hhejlollo
0

Håller med både Jessika och Anne..

Sajtvärd på degus.ifokus

Denna kommentar har tagits bort.
[lollipop_99]
0

oj skrev fel menade att vi skulle på semester onsdag och 2 v, och där vi är på semster är det jättelungt och bra, tänkte att det var den v nu lite fel av mig, men det är sommar lov och jag kommer inte riktigt ihåg vilken dag/v det är Tungan ute

[Jessica_91]
1

#112 Det är ingen bra idé att ta med sig 2 veckors ungar heller Obestämd Och även om man som människa upplever ett ställe lugn och trevligt så är det inte samma sak för gerbilerna. För det första ska de byta bur, sen ska de åka bil och till sist ska de få vara på ett nytt ställe som doftar helt anorlunda. Alla dessa tre grejer är stressmoment.

Jag förstår att du vill dina gerbiler det bästa men gör då så att ni ser till att någon kan komma och kolla till gerbilerna varje dag så att de kan vara hemma, det är inte snällt att flytta dem på det sättet.

Anne.K
0

#112 mina ungar är just nu 2 veckor gamla och jag skulle aldrig kunna få för mig att helt plötsligt byta miljö för både ungarna och mamman… det skulle bli för stressigt då det blir nya lukter och allt… så nej… tar man kull med ungar då ska man vara ansvarsfull och tänka på deras bästa, vilket är att låta de vara kvar hemma och låta någon titta till dom varje dag medans man själv är borta på semester… så jag rekomenderar er att INTE ta med gerbilerna på semestern.

[lollipop_99]
0

Ja det kan man ska prata med någon som kan vakta dom 1\2 v så kan jag gosa med dom när jag kommer hem :D

ks.gerbil
0

115# vart bor du?

[lollipop_99]
0

Kungsör varför undrar du?

ks.gerbil
0

om du menar mig så undarar jag för att se om jag va nära och kanske kunde hjälpa till ;)

[lollipop_99]
0

ja men har hittat en nu :)

[lollipop_99]
0

ja men har hittat en nu :)

[lollipop_99]
0

nu har frea och felix fått sina små bäbisar men vet inte hur många för jag inte har velat kollat för dom har lagt dom i sitt hus men ska försöka kolla sen, men mamma trodde det var många för hon såg liteGlad

panini
0

GRATTIS! Hoppas det blir många små bebbar! ;) Lycka till <3

gothic_eve
0

Grattis - vad roligt!

Lycka till nu med småttingarna!

ks.gerbil
0

grattis :D

[Jessica_91]
0

Grattis Glad

hhejlollo
0

Grattis!:)

Sajtvärd på degus.ifokus

Asa-S
0

Grattis! :) Var rädd om dem och inga resor….

moawi
1

Roligt att de äntligen kommit till världen! Grattis! Glad
Hoppas att "gerbilpassaren" är duktig med djur för små gerbilungar kan lätt få luftvägsinfektion och då gäller det att den personen kan upptäcka det. Om det skulle hända behöver de antibiotika. Ibland kan det också hända att man behöver stödmata ungar som kanske är väldigt små och svaga (ofta då i kombination med luftvägsinfektion). Men förhoppningsvis håller de sig friska och krya!

[lollipop_99]
0

Ja det blev ganska mycket tror jag men har inte kollat så mycket :D

ks.gerbil
0

synd att hon "tog bort sig" från ifokus….

[Jessica_91]
0

#130 Får hoppas att hon hittar tillbaka någon dag om hon skulle behöva hjälp. Kanske fortsätter hon eller hennes mamma att läsa här på Gerbiler, med eller utan medlemskap på iFokus. Glad

ks.gerbil
0

131# jao det får vi hoppas Skrattande synd att vi inte får följa bebisarna för det är ju alltid kul Oskyldig

hhejlollo
0

Nu hänger jag inte med.. Vem har "försvunnit"?:O

Sajtvärd på degus.ifokus

[Jessica_91]
0

Trådstartaren.

hhejlollo
0

Jaha, Vrf de:s

Sajtvärd på degus.ifokus

[Jessica_91]
0

Det vet nog bara hon själv Tungan ute

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.