Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 1510 ggr
MyLittleHeart
0

Gerbil i Parken

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänkte jag hojtar här också, råkade visst posta första i fel tråd, blandar alltid iho gerbiler och degusar Skäms
Men det stod om denna stackars krake i tidningen, det sved i hjärtat men jag hinner aldrig dit för att leta upp honom/henne. Tänkte någon annan vänlig själ kanske kan hjälpa lilla pyret

panini
0

Usch vad hemskt, hade velat hjälpa till men det ligger en lång bit bort!:(

MyLittleHeart
0

ja jag lider så med den, är ju ett under att den ändå levt så pass länge bland fåglar, kalla nätter och hitta egen mat

hhejlollo
0

Var finns den?

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

Tsunamis
0

Kyrkparken i Skövde stod det. Säkert nån som släppt ut stackarn Rynkar på näsan

MvH  Tsunamis

hhejlollo
0

Jaha:/ långt från mig tyvärr.. Som du säger Patricia så är de säkert nån som släppt ut den:/

Sajtvärd på degus.ifokus

Anne.K
0

I skövde är ju i grannstaden till mig. Synd bara att jag inte har möjlighet att ta mig dit idag :/ . Hoppas någon vänlig själ har möjlighet att plocka in stackarn om den fortfarande finns där.

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

MyLittleHeart
0

ja jag tvivlar på att den rymt, hittat till centrum i stan och ingen märkt något. Så hemskt, ska försöka kolla nästa vecka men jag har ju ingen bur eller nått.. om den mot all förmodan överlevt så länge

[Tassy]
0

Jag såg det också, och funderar på att knata dit och se om kraken fortfarande är kvar. Snart blir det ju kallare, och alla rovdjuren också.. Ush.

MyLittleHeart
0

ja skatorna och kråkorna är ju hemska och extremt många nu verkar de som.
Vore ju jättebra om du knatade dit och hittade, finns ju inte så många träd där som den kan gömma sig i

ks.gerbil
0

men vad i …….. hur kan man allvarligt släppa ut stackars djur sådär? både hundar katter och gerbiler! allvarlig talat hur kan man Skrikandes skövde är tyvärr lite långt bort Obestämd synd att jag inte fick veta det tidigare för pappa och en kompis skulle ta och köra upp till örebro och då kanske de kunde ha åkt förbi…..

Gerbil-hemsidan hittar du R

Tsunamis
0

Undrar hur bra den levt där i sin håla? Grävt en jättedjup med gångar? Man får inte underskatta gerbiler de är rätt bra att klara förändringar. Men en sak är säker den kommer inte klara höstens lägre temperaturer eller vintern Skrikandes

MvH  Tsunamis

[lejdyga]
0

Stackarn ! finns det inte special burar man kan lägga ut som man kan ha mat i ? )=

[Tassy]
0

Har någon koll på vart i parken man bör leta? Den är ju ganska stor, och jag har knappt varit där då jag blir så vansinnigt allergisk. Tar hjärna all hjälp som går att fås för att kunna finna stackaren. Funderar på att ringa tidningen och fråga.

ks.gerbil
0

13# va modigt av dig! ändå om du har allergi så letar du :') önskar dig all lycka tassy! själv vet jag inget då jag ej har läst i tidningen bor inte ens nära men kanske nån som har läst tidningen eller vet nåt kan hjälpa dig! lycka till!!

ks.gerbil
0

från det man kan se på kortet ser han inte i jätte dåligt skick i alla fall det värsta är väl att han inte får vatten…

Tsunamis
1

Gerbiler dricker ju inte mycket vatten så han får säkert i sig det via frön & insekter + dagg.

MvH  Tsunamis

ks.gerbil
0

16# men då får vi hoppas att lillen överlever tills nån hittar den :/ rötter insekter gräs… det finns det gott om… måste fråga pappa om vi kan åka dit :/ dock skulle jag inte kunna behålla honnom….

ks.gerbil
0

såg på google maps att det uefär tar 1 och en halv timma att köra dit! inte helt omöjligt vill det säga! kanske kanske….

ks.gerbil
0

Frågade pappa och han sa att han kan köra dit mig på en timma men att vi inte kan behålla honnom… Är det nån här som bor nära som kanske skulle kunna och hjälpa till? Eller nån som kan tänkas ta honnom?

[Tassy]
0

tussen får såklart bo här bara vi får in honom.

ks.gerbil
0

Ok men kanske du och jag tassy kan köra dit? Min pappa sa att det skulle gå på måndag… PS. Jag kan skicka dig ett kort på mig via pm så kanske det blir lättare att hitta varandra ;D

Tsunamis
0

Jag tycker ni ska ringa tidningen och fråga om det var någon där som tog bilden eller om de fick bilden av någon. De lär veta vilket träd det rör sig om!

MvH  Tsunamis

ks.gerbil
0

Mm… Det va en ide! Dock har jag ingen aning om numret till tidningen :P

Asa-S
0

Finns mailadress under bilden,sök på hitta.se eller deras hemsida? Flört

[Tassy]
0

Jag ska försöka luska fram nåt nummer!

Stackaren lär ju få översvämning i sitt bo i detta väder Skrikandes

Sen är ju bara frågan, hur sjutton ska man fånga in den… den lär ju inte skutta fram och ner i en transport bara sådär.

gothic_eve
1

Men den är säkert hungrig så om ni lägger lite goda frön i transportburen och lägger buren ner framför trädet så att den bara kan "kliva in" och när den sitter där och mumsar så ställer ni buren upp och vips ;)

(lite dum förklaring men ni kanske förstår hur jag menar)

ks.gerbil
0

För typ 2 vecor sen köpte vi lös vikts solros frön så vi har massor ;) jag kan ta med mig många och tassy kan ta med sig transport buren :) (jag kan också så får vi bättre chanser) torkade bananer har jag också i massor :P

MyLittleHeart
0

Underbara ni är som planerar en räddningsaktion. Hoppas bara krabaten mår bra fortfarande, tänker på den konstant. Håll oss updaterade med hur det går.
Jag luskade fram numret och det i alla fall, lite kanske men hoppas de hjälper

Webbredaktionen
måndag-fredag kl 07.00-22.00
lördag-söndag kl 10-19
Tel: 0500-78 48 71, 0500-78 48 62, 0500-78 48 52
Webbredaktörer: Jens Fransson, Frida Sandgren, Börje Andersson
red.sn@vgt.se

AnneN
0

Håller tummarna för den lilla/lille rackaren och hoppas på uppdatering om hur det går med räddningsaktionen.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Tassy]
0

Jag har massor av mat och gotta, så det behöver du inte ta med ks.gerbil :) transport har jag såklart också.

Min tanke var ingefär densamma, har en transport med ett liteet hål i locket, lägger man den ner och öppnar det, så är det enklare att fånga den.

ks.gerbil
0

Ok :) jag skulle kunna vara vid parken vid 13 ugefär, men vet nån vart i parken lillen ligger?

[Tassy]
0

jag laddar med allergimediciner, så får vi gå på upptäcktsfärd.

ks.gerbil
0

Själv vågar jag inte ringa :P

Clariiz
0

Blir oerhört glad över att ni ska dit och försöka fånga in den! :) Önskar er all lycka imorgon!

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

[lejdyga]
0

lycka till !!Glad

ks.gerbil
0

eller förlåt pappa kan visst inte 13.00 men han sa ungefär 15.00 15.30 dock kan jag vara där tills det blir lite sent…. tassy när kan du?

[Tassy]
0

jag kan hela dagen. Glad

Asa-S
0

Håller tummar och tassar här hemma att ni lyckas fånga den lillaGlad

panini
0

Lycka till! ;)

hhejlollo
0

Här håller vi tummar och tassar och hoppas ni lyckas rädda den lille!

Sajtvärd på degus.ifokus

[_hsleiufhbtv]
0

Även här hålls tummar och tassar för den lille!

BettaSplendens
0

Åhh, lycka till nu!

[Tassy]
0

Vi hittade boet, som tyvärr visade sig vara ett stoooort ihåligt träd fyllt av larver Tyst . Vi tog hjälp av tidningen. Tyvärr såg vi aldrig gerbilen. Rynkar på näsan fanns inte ett spår, och kraken bor vid en byggarbetsplats (kanske en halv meter ifrån avspärrningen)

MyLittleHeart
0

nä vad trist Rynkar på näsanMen en stor eloge till er att ni ändå tog er dit och försökte. Hoppas någon bara tagit hand om den men inte sagt något

MyLittleHeart
0
Anne.K
0

Synd ni inte Fick tag i kraken… Får hoppas den kommer till rätta innan det blir kallare igen.

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

ks.gerbil
0

ja tyvärr :(

allt va ändå ganska rörigt för att bilden här ifrån, boet och en annan bild vi fick se verkade inte riktigt stämma tillsammans den härifrån såg inte lik nån av hålen på trädet den andra vi såg va likt boet men inte riktigt ändå och hålen såg inte så djup ut och den gick ingenstans vad vi såg… jaja vi får väl hoppas på det bästa :/

det va en sak som störde mig jätte mycke det va när vi va vid tidningen och så sa han som visste vilken träd det va att det bara va att lägga ett stor ostbit vid hålen igfaiufgpwiufap gerbiler äter inte oooooosttt!!!! Skrikandes

[Tassy]
0

Men, varför tog de bara med mig Rynkar på näsan Vi hjälptes ju åt Skrikandes

[Tassy]
0

#47 haha, ost löser väl alla problem? FlörtTungan ute

ks.gerbil
0

hade inte läst än… meh….  skit ner er :P varför tog de inte med mig? xD :P

ks.gerbil
0

jag menar att tidningen ska skita ner sig inte ni ;)

[Tassy]
0

Haha ja, det var jäkligt taskigt av dem Obestämd

ks.gerbil
0

det gör inget ändå bara jag vet att jag gjorde insatsen :) men ändå :P

[Tassy]
1

Alla här inne vet att du var med Glad sågbockarna som läser SN är inte mycket att hurra för Flört

ks.gerbil
0

nä precis ;D

panini
0

Det var bra gjort av er även om ni inte hittade den lilla krabaten! ,)

Asa-S
0

Bra jobbat! Inte lätt att hitta en gerbil i en stor park ;) Bra att ni försökte =)

MyLittleHeart
0

Hey jag läser SN haha, nä men vi alla som faktiskt varit med och hejjat vet ju det var ni två, resten kvittar ju. Ni ska verkligen ha medalj som gav er ur och gjorde ett försök

[Tassy]
0

#58 Fniss, det gör min kille också Tungan ute

MyLittleHeart
0

#59 Hahaha