Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettbeteende-temperament
Läst 694 ggr
H-Gerbil99
0

Är de tama eller inte?

Hej, jag har två gerbilpojkar. En är snart 1 år och den andra är snart två år. Jag undrar om de kan bli tamare än vad de redan är. Båda klättrar upp i handen när jag sticker ner den i buren, men de stannar oftast inte i handen utan klättrar upp på armen direkt. När de väl är uppe ur buren vill de inte sitta still i handen. Om de får godis sitter de ju såklart stilla och äter i handen, men så fort de har ätit klart vill de klättra upp på armarna eller försöka ta sig ur händerna och ner på golvet. De kan ibland sitta stilla ett tag och spana ut i kanske några sekunder. Är de otama eller bara aktiva? Kan jag få dem lugnare på något sett? De är ju inte så unga så det kanske inte äns går.

[Tassy]
0

Gerbiler har spring i benen och är nyfikna i en strut. De brukar inte bli så tama att de blir som t.ex. en kanin som man kan hålla och klappa i godan ro. Dom låter väldigt tama tycker jag. Glad

hhejlollo
0

Håller med Tassy. Dom verkar väldigt tama:) som är aktiva djur och sitter inte gärna stilla en längre stund:) en dem av mina gerbiler har fått sånt stort förtroende till mig att dom kommer på inkallning!:)

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

H-Gerbil99
1

Tack för svaren Skrattande Vad bra att de bara är aktiva och inte otama mina små älsklingskillar Glad