Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 3744 ggr
panini
0

Mitt akvarium

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lite bilder på akvariet där Astrid, Signe och Doris från Midgårds ska flytta in ;)

panini
0

Ovanifrån…

panini
0

Maten som består utav hamsterblandning (VitaKraft, tog bort mandlarna som de ska få som godis istället), rispuffar och undulatfrön ^^

panini
0

Bild med locket på, ser det ut att vara ett okej nät? Det är 2 mm.

panini
0

Ska lägga in lite mer kartong o.s.v sen, där är ingen vattenflaska nu men vi ska ficka den sen idag med ståltråd och hänga upp den ^^

Midgårds
0

Vad trevligt det ser ut, där kommer de definitivt trivas! du får med en liten påse med mat nu också så de har lite av de fodret de är vana vid :)

panini
0

Tack ;) Ja det är bra att ha, kan hälla det i maten tills de har vant sig vid det nya fodret :)

Therese.G
0

Ser supermysigt ut! Tror dom kommer bli riktigt glada av att få flytta in där. :)

Har dock en liten fundering, hur byter du spånet i buren? Och hur ofta? (Tycker att akvariet ser rätt så tungt ut nämligen)

Har själv bara hamstrar just nu, men vet att dom skulle bli helt tokiga som dom fick flytta in i ett akvarium som såg ut sådär!

- Therese

Jonaflax
0

Ser stort och bra ut.

#7 Jag har dvärghamstrar i stora glaslådor, och jag använder en liten sopskyffel att ösa ur ströet när jag städar. Går bra.
Vid storrengöring kan man dammsuga upp det sista, och sen våttorka rent med trasor och varmvatten.

**Besök mina kaniner på hemsidan och i bloggen. **

Therese.G
0

#8 Ok, tack så mycket! Lät mycket smidigare än vad jag tänkte (tippa akvariet ..)

- Therese

panini
0

Tack så mycket!

#7 Vi har ju inte haft gerbiler i ett akvarium innan men man gör som #8 skrev, sen kan man göra rent var 3 - 4 vecka ungefär. Men om det är jätteskitigt så kan man ju göra rent innan också.

Therese.G
0

#10 Ok, då vet jag!
Blev faktiskt riktigt sugen på att skaffa akvarium nu när jag dina bilder. :)

Sitter och och blir orolig över att dom ska bli begravda under spån för att en gång eller liknande rasar in!

- Therese

panini
0

#11  Tack :), det tror jag inte att det gör om man packar spånet hårt, hårt ;)

Midgårds
0

Ett bra sätt är att ge dem mer kartonger, tex gräva ner dem och sen om man inte är allergisk mot hö så hjälper även de att hålla gångarna i bra skick eller vad man nu ska kalla det.