Förvildade i 260 liter?
Hej!
Var och hämtade ett riktigt klipp igår! Ett 260 liters akvarium till gerbilerna (jag tappade deras förra 180 liters akvarium så det sprack) för endast 200:-.
Det är 260 liter stort och är i måtten 110x56x46 cm.
Jag undrar alltså om gerbilerna kommer bli förvildade av den ytan?
Mina små knasbollar är tama men inte så himla sociala därför undrar jag om dom kommer ha roligare nere i sina gångar är uppe hos mig?
Är det någon som har ett sådant akvarium som kan dela med sig av sina erfarenheter? 
Hälsningar Linnea
Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se
Jag har ett 222 liters och kan uppleva lite att gerbilerna trivs lite för bra i det ibland för att vilja komma upp ;) Men sen beror det också på hur gerbilerna var innan - är dom någorlunda tama så tror jag inte att dom blir förvildade direkt. Mina gerbiler brukar förknippa min hand mycket med godis (solrosfrön) och då spelar det ingen roll hur stor buren är - dom kommer springandes som små raketer ändå :)
Jag har också ett 222 liters och visst kan det vissa stunder vara intressantare att leka i buren än att komma upp till mig. Men så illa är det inte att de blir förvildade. Dom brukar komma till slut iaf för att kolla om jag har godsaker med mig ;)
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning
Jag har ett 375L till mina fyra pojkar, dock har dom inte bott där så länge, typ 4 månader ca. Innan dess i ett 160L. Men dom är lika tama som förut, kanske inte riktigt lika måna om att komma ut, men lägger jag ner handen kommer dom direkt som vanligt ^^
#1 och #2 Okej, det är ganska stort så jag är lite tveksam på om dom ens kommer vilja komma upp oavsätt godis…
#3 Joo det är ju något större ja 
Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se
#5 Hoppas inte 
Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se