hur många ungar?
jag gissar på runt 2-3 stycken kanske :)
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning
ok hon blir tjokare för varje dag men hoppas på fler, men spelar int eså stor roll bara allt går bra men vore roligt med flera
Fast som första kull så är det rätt skönt om det blir en liten kull… I min första kull så kom det bara 2 stycken, men såhär i efterhand så känns det bra att det inte var fler i den första. För då fick man börja lite försiktigt :) Men nu i min nuvarande kull har jag hela 6 stycken ungar så det kommer bli fullt upp sedan när de börjar springa omkring sedan :P
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning
ja det är santt. ska ha en till kull så pappan får vara med i första kullen men inte fler än två kullar på det här paret men kanske sen.

Jag gissar på 3-5 st 
Ok
Hoppas dom kommer snart, kan inte vänta längre:D
Jag tror att det kommer 3 stycken småttingar :) Bebisarna kommer oftast på natten eller på morgonen ;)
ok, hoppas dom kommer inatt
pipper dom mycket när dom födds
Ja dom piper nästan hela tiden, men mamman brukar boa ner dom ganska rejält så du kommer inte höra så mycket om du inte har "örat mot buren"
ok
men hur vet jag att dom har fått ungar då förutom att hon blir smalare, kan man märka det på något annat sätt
Hon blir smalare och så kan du ju lyssna intill buren så hör du pipen :) Jag föreslår att du tittar och lyssnar varje morgon, det brukar jag göra när jag vet att det snart är dax :) Något annat sätt att få veta finns det ju inte riktigt om du inte har tur att mamman har lagt bebisarna intill väggen på buren så att du kan se :) Jag har alltid lyft på spånet när mamman har fått bara för att se att Det inte är någon dödfödd i kullen. Än så länge har jag haft en himla tur och aldrig haft det.
ok tack för tippset men jag tror dom kommer lägga dom i sitt hus, men jag har lagt en stor hög med sönderribet toaletpappaer på ett ställe i buren
En av mina honor fick sin andra kull för ca 2 veckor sedan och hon har alltid boat massor i sitt hus men sen har hon överraskat och fött ungarna i hörnet av buren så man vet aldrig riktigt vad dom väljer :)
ja det vet man aldrig