Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettavel-uppfödning
Läst 2764 ggr
[lollipop_99]
0

hur många ungar?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej jag undrar hur många ungar den här lilla krabaten kommer få, bilden är tagen efter 21 dagar och hon är ganska liten i vanliga fall. Glad

[lollipop_99]
0

bild 2

[lollipop_99]
1

bild 3

Anne.K
0

jag gissar på runt 2-3 stycken kanske :)

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

[lollipop_99]
0

ok hon blir tjokare för varje dag men hoppas på fler, men spelar int eså stor roll bara allt går bra men vore roligt med fleraGlad

Anne.K
0

Fast som första kull så är det rätt skönt om det blir en liten kull… I min första kull så kom det bara 2 stycken, men såhär i efterhand så känns det bra att det inte var fler i den första. För då fick man börja lite försiktigt :) Men nu i min nuvarande kull har jag hela 6 stycken ungar så det kommer bli fullt upp sedan när de börjar springa omkring sedan :P

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

[lollipop_99]
0

ja det är santt. ska ha en till kull så pappan får vara med i första kullen men inte fler än två kullar på det här paret men kanske sen.Glad

Asa-S
0

Jag gissar på 3-5 st Glad

[lollipop_99]
0

Ok

[lollipop_99]
0

Hoppas dom kommer snart, kan inte vänta längre:D

gothic_eve
0

Jag tror att det kommer 3 stycken småttingar :) Bebisarna kommer oftast på natten eller på morgonen ;)

[lollipop_99]
0

ok, hoppas dom kommer inattGlad

[lollipop_99]
0

pipper dom mycket när dom födds

gothic_eve
0

Ja dom piper nästan hela tiden, men mamman brukar boa ner dom ganska rejält så du kommer inte höra så mycket om du inte har "örat mot buren"

[lollipop_99]
0

ok

[lollipop_99]
0

men hur vet jag att dom har fått ungar då förutom att hon blir smalare, kan man märka det på något annat sätt

gothic_eve
0

Hon blir smalare och så kan du ju lyssna intill buren så hör du pipen :) Jag föreslår att du tittar och lyssnar varje morgon, det brukar jag göra när jag vet att det snart är dax :) Något annat sätt att få veta finns det ju inte riktigt om du inte har tur att mamman har lagt bebisarna intill väggen på buren så att du kan se :) Jag har alltid lyft på spånet när mamman har fått bara för att se att Det inte är någon dödfödd i kullen. Än så länge har jag haft en himla tur och aldrig haft det.

[lollipop_99]
0

ok tack för tippset men jag tror dom kommer lägga dom i sitt hus, men jag har lagt en stor hög med sönderribet toaletpappaer på ett ställe i burenGlad

gothic_eve
0

En av mina honor fick sin andra kull för ca 2 veckor sedan och hon har alltid boat massor i sitt hus men sen har hon överraskat och fött ungarna i hörnet av buren så man vet aldrig riktigt vad dom väljer :)

[lollipop_99]
0

ja det vet man aldrig