Video: Gerbiler i det vilda
Jag har aldrig sett någon video på vilda gerbiler förut, men råkade springa på den här ifall någon mer vill titta :)
Typiskt att den inte går att se i mobilen >.
Här hittade jag samma video, fast där går det att klicka upp den i fullskärm: http://www.rodenti-forschung.de/fb1.htm
#1 Du kanske kan prova med den nya länken? Samma sida, men kanske att det funkar den här gången? :)
Det verkar som att det är någon tysk foderleverantör som gör expeditioner för att iaktta vilda gerbilers matvanor. Fasen vad ambitiöst. Kan inte Gibbon eller Imazo skicka ut mig på liknande uppdrag också? 
Vad kul att få se dem springa runt i sin naturliga miljö! Har bara sett en video på en vild gerbil men den hade några ungar fångat i en hink eller nåt om jag inte minns fel så det var inte så mycket att hänga i granen haha ^^.
Nuså funkar det :D Riktigt fräckt ändå!
Nejmen.. Vaf söta de är! Trodde de såg annorlunda ut i vilt tillstånd! ;) haha

Vad härligt att se =) Nyfiken och kollade in kameran ;) Haha Även de vilda är nyfikna =)
Häftligt! Och ett praktexempel på vad många faktafel vi dras med!
t.ex. att gerbiler inte kommer i kontakt med gräs/hö naturligt som en del hävdar. 

#10 Det tänkte jag oxå på
Sen är det väldigt kallt på vintern och de verkar klara kyla bättre än man ofta får höra.