vad mer för protein?
vad kan man ge för protein till gerbilerna? jag har länge försökt med att dölja och lura gerbilisarna med gömma kokt kyckling och kokt egg i deras favorit "rätter" men nä de äter pytte i början sen är allt kvar -.- fisk äter vi inte hemma (bara ibland) så det kan jag inte ge. behövs det eller är det ett sådant extra tillskott för dräktiga honor? vad finns det mycke proteiner i jag kan ge?
Om du vill ge extra protein kan du ju prova med torrfoder till katter som har hög proteinhalt. Sedan finns det mycket från växtriket också som innehåller proteiner så det behöver inte vara något i köttväg ens. Och angående pastan så kokar du den innan. Kokt spagetti är jätte poppis hos mina gerbiler ;)
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning
#3 Det finns små kattmatspåsar om det var det du menade :)
#5 hehe ja ;) Jag vet faktiskt inte, men vet att moa och elsa här på GIF har någon bra variant, så hör med dom!
Jag och Elsa har den här: http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattefoder_toerfoder/royal_canin/health_kitten/182157
När Jean var dräktig och diade älskade hon kattmaten och åt den först, men mina andra gerbiler är inte jätteförtjusta i det. De äter litegrann men det är inte favoritmaten.
Jag funderar på att nästa gång prova den här p.g.a. de naturliga ingredienserna i innehållsförteckningen: http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattefoder_toerfoder/almo_nature/holistic_kitten/182020
Meh, det gick inte att hoppa till nästa rad, får göra ett nytt inlägg istället… 
Jo, vad jag ville tillägga var att jag får se vilken sort de gillar bäst :)
#9 Du kan köpa sojabönor i frysdisken och koka till dem. Och ge som färskmat då :) Du kan ju prova om de gillar det, annars kan du käka upp det själv. Det är supernyttigt iaf :)
Jag ger Royal Canin's torrfoder för kattungar eller levande mjölmaskar, det är nog favoriten för då mst dom fånga den! 
Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se
#13 Dom blir som små monster, dom letar tills dom hittar den.
Mina gerbiler älskar dom 
Dom är inte så äckliga egentligen, dom bits ju inte bara kryllar runt i handen haha!
Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se
#14 åh Linnea du får filma och visa mig! Själv vågar jag inte ge sånt pga ohyra (som jag redan har iofs) och jag vill inte se mina gerbiler mörda och döda små oskyldiga liv :( lite nojjig men ja..
#15 googla på det så ser du x)
så idag va jag och handlade med pappa så jag passade på och köpte sojabönorna! (haha av högsta kvalite också :P) de fick provsmaka nu på kvällen och de älskade dem! så imorgon när jag har mer tid ska de få också mumsa i sig massor av viktiga proteiner :D sen kanske i övermorgon ska vi gå och köpa lax så det kan de också få smaka på :)
#19 Vad roligt att de tyckte om det! Och vilka bortskämda gerbiler du har som får sån lyxmat ;)

)