Kan du din gerbilfakta?
En liten quiz för att se vad du kan om ditt husdjur
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida

6/8 rätt
Missade på det latinska namnet och dräktighetstiden.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Fick 6/8. Blev miss på latinska namnet och vad de gärna äter. Hade ingen aning om att de gillar mjölmask faktiskt!
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
5/8 här

7/8 missade dräktighetstiden! Gissade på 45 dagar, men så har vi ju aldrig haft några småbebisar hos oss.

Ni e ju duktiga :)
Does it become a walk?
/Ida

Kan ju ge en ros till Gerbiler iFokus för att jag klarade de flesta frågorna beror ju på att allt jag vet om gerbiler har jag lärt mig här eller via medlemmar som finns här. 
_**/Mvh Anne
8/8, fick dock chansa på det latinska namnet ;)
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
8/8 :)
Sista frågan gäller inte för mina gerbiler, de äter gärna ost och plommon :)

#9 Ost må vara hänt.. det kan du ge dem en liten bit nån gång ibland. Men plommon skulle jag sluta omgående att ge dem. Det är stenfrukt och den enda stenfrukt du kan ge är hallon och björnbär. Större stenfrukter är giftiga för gerbiler.
Does it become a walk?
/Ida
Jag brukar vanligtvis inte ge plommon, kanske de har fått det någon gång, men frukt generellt älskar dem, det var mest så jag menade. Jag visste faktiskt inte att plommon är giftigt för dem, men jag ska inte ge dem det. Annars älskar de vindruvor, och olika grönsaker, majs, gurka och annat. Fast de får bara en liten smakbit någon gång ibland, ett par gånger i veckan kanske.

Allt som är sött går i, men det betyder ju inte att det är ätbart för dem ;) Mina har fått nån torkad aprikos nån gång utan att de dött av det. Det är oxå stenfrukt. Men det bästa är såklart att hålla sig ifrån det.
Does it become a walk?
/Ida
Nej, det är ju inte säkert att de själva kan avgöra vad som är nyttigt eller inte.
8/8 =D
8/8 haha, blomsprutan 
5/8
Kan säga att jag failade på dräktighetstiden, arten samt latinska namnet.
Men med tanke på att jag är total nybörjare på gerbils och precis har börjat läsa lite om dem från och med nån dag tillbaka, så var det inte jättedåligt presterat heller!

7/8 dock gissade jag bara på dräktighetstiden ^^ På den sista tog jag ost, mina gerbiler älskar ost! :p
Jag fick 8/8 

7/8 är väl rätt bra för att precis ha börjat med gerbiler ? :)
8/8 =D Säger samma som #15 "blomsprutan" xD
Ett fel vilket var den första, jag som trodde jag kunde :( ajaj!
lovisa
8/8 yaay 
8/8!:D
Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering
www.kristallens.wix.com/kristallens
Sajtvärd på degus.ifokus
Alla rätt…men det måste jag ju ha om jag fött upp dessa en gång…hihi.
6/8 Vilket är bra med tanke på att jag inte har gerbiller själv :) Min kompis har dock, skall utsätta henne för detta test.
"Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift. That´s why you call it a present"
vad är en Jird? :o Aldrig hört talas om

#28 En jird är det egentligen korrekta namnet på de djur som vi lite felaktigt kallar gerbil.
Finns en artikel om detta på sajten 
_**/Mvh Anne
#29 Jag trodde gerbil var deras korrekta namn och "smeknamnet" var ökenråttor :o så fel man kan ha ^_^

#30 Ja det trodde jag också ända tills jag läste den artikeln där jag fick lära mig att det som egentligen vore mest korrekt är at kalla våra "gerbiler" för Mongolisk jird 
Man lär sig något nytt varje dag
_**/Mvh Anne
8/8 :D
8/8 :D känns gött!
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning
7 rätt - missade den första men det må vara hänt- det glömmer jag inte igen ;)

8/8 rätt! Men fick kämpa lite, är lite ringrostig efter 2,5 års uppehåll ;)
8/8 rätt, yay! fast det latinska var ju lite klurigt (x
Galenpanna
5/8, missade fråga 2, 3 och 8.
Medarbetare på Vetenskap.
8/8, även fast jag inte har en gerbiler :o.
/ Miranda
Hade alla rätt! :D Jag har aldrig haft gerbiler ;) Så jag är ganska nöjd. Men jag hade nog tur, för jag chansade på dem flesta :)
8/8 rätt och jag gissade inte på en enda! Har läst på mycket om gerbiler men den flesta vet jag bara för att de lever i det vilda (om de ej är tama) och jag har aldrig haft gerbiler! (Jo min bror hade när jag var 5år, men det var djuraffärsgerbiler! :'( Vi hade inte läst på något tror jag för vi skaffa de av ren slump när vi var i en djuraffär!)
7/8 Rätt :) Första frågan var jag helt ute och cyklade på :P
/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡
#42 Jag tyckte 1:a frågan var jätte enkel! Men jag har sett det så många gånger innan ;)
#43 Hehe, ser nästan aldrig såna frågor ;P Nu har jag sett en, men jag lär väl glömma det snart :P
/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡
#44 haha ja, men jag kan inte stava till det men när jag ser det så vet jag ju vad det är! ^^
6/8 Hade fel på latinska namnet (gissade bara) samt på dräktighetstiden (:
//Jessie
7/8 missade latinska namnet :P
Nyfiken på vegansk styrketräning? Då kan du kika in på min blogg http://veganlifting.blogspot.se/
8/8!!!!
Chansade bara på dräktighetstid
8/8 :D