Transportburar
Hur ser era transportburar ut? Lägg gärna in bilder och mått på dem :)
#1 Den ser rymlig och bra ut! En sån där reptilbruk, som jag brukar kalla dem, antar jag att det är?
#2 Har alltid sagt petbox men det kan även heta reptilburk, men vad vet jag? 
#3 Har aldrig direkt vetat det rätta namnet för dem och när jag såg min sysslings brorsa frakta en ödla i en sådan blev det reptilburk
´Men nu vet jag att de heter petboxar i alla fall!
#34 Haha
Tror jag ska börja kalla det för gerbilburk, låte mycket gulligare ju haha 
#5 Sant sant. Men tror inte så många skulle förstå om man sa "gerbilburk", det är inte många som förstår vad en reptilburk är heller för den delan xD
Hur stora tycker ni att en transportbur bör vara, låt oss säga på en resa för 3 gerbiler i 2 timmar?
#6 Hehe 
#7 Kan mäta min lite senare, tror den skulle fungera till 3 st eftersom det är hyfsat stor och häller man i ordenligt med spån kan dom också hålla på och gräva små bohålor/halvt gångar. Ha massa toapapper i och istället för vattenflaska/skål ta gurkbitar (tvättade med bortskurna kanter), funkar exakt lika bra under typ uställningar och lite längre transporter :)
#8 Ja det får du gärna göra! (:
Jag har 3 olika transportburar… Dels har jag en petbox (sådan som någon kalllade för reptilburk :P ), och så har jag en sådan som #10 har, den tycker jag väldigt mycket om att använda mig av, den är lätt och behändig och inget skvätter ut… Petboxen är ju också bra, men den är större och lite klumpigare att använda tycker jag, funkar dock bra om man ska transportera gerbilerna en mycket längre resa då den är större och de får mer utrymme för pyssel under resans gång.
Och den tredje varianten jag har vet jag faktiskt inte hur jag ska beskriva den och vet heller inte vad den kan tänkas ha för "namn"… Men den använder jag i princip aldrig då jag inte tycker om den varianten, då det är en transportbur i galler i princip (förutom botten och kortsidorna som är i plast… Den används kanske max vid städtillfällen ifall de andra transportburarna är okuperade…
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning
#12 Menar du en transport fågelbur? Tror jag har sett såna i en djuraffär. ;)
#10 Vilken storlek är den där? Har en likadan, dock den minsta som inte alls är stor och jag tycker att den är liite för liten för att kunna transportera gerbiler lite längre sträckor.
#13 Haha kan nog stämma ja… Googlade lite på bilder och fick upp exakt den modellen jag har.
KLICKA HÄR för att komma till bilden jag länkar till.
Har den blåa :P
Visste faktiskt inte att det är fågeltransport, hehe… Har själv inte köpt transportburen utan den fick jag med gratis då jag omhändertog en gammal gerbil för något år sedan som var tvungen att flytta från sitt förra hem av diverse anledningar…
Men ja, den använder jag som sagt aldrig nästan då jag inte gillar den något vidare eftersom gerbilerna lätt bli uttråkade i den då man inte kan ha så mycket spån i dom…
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning
#15 Ja, tror jag såg den då jag var och handlade till mina fåglar så tittade jag litet på den XD. Frågade mamma om jag kunde köpa en sådan för att kunna ha med mina fåglar till mormor men det tyckte inte hon var e bra idé. Fattar varför, de har katter ;)
#17 Jo jag antog det efterom den ser större ut (kan typ se det genom att Shiro är med på bilden) ^^
Det går bra att frakta 3 gerbiler i antingen en petbox eller en sån transportbur som ks.gerbil har i ca 2timmar :)
Det är bra bra! Ska införskaffa en sådan imorgon när jag ska till Linköping och hälsa på lite släkt och sådant ^^
Är bara en timme de ska fraktas hem till Finspång då, men känner inte för att stoppa ner dem i världens minsta transportbur, även om det skulle gå.
Morsan tycker inte att jag ska skaffa större, "Det är bara en timme, dom klarar sig!" Så klart att dem klarar sig, men det känns elakt mot dem att ha dem så 'länge' i en så liten transportbur (För dem är det ju länge). I alla fall så är jag inte förhindrad att skaffa större transportbur i alla fall, det är ju trots allt mina pengar! :)