Bebisregn hos Tsunamis
Ja minst sagt! Nu börjar kullarna ramla in så jag tänkte använda denna tråden till en framtida bildtråd 
Minime min Blå Pied överaskade med en liten bebis vid städningen, en ensam plutt som är ungefär 6-7 dagar gammal. Pappan är en snart 4 år frisk hane så jag är helt lyrisk över kullen! Som jag nämnt tidigare så finns pappan i stamtavlan längre bak på Minimes sida men detta är inte dåligt på något vis utan bara bra för framtida planering av den linjen.
Mina två Holländska Blå fick kull igår. Med blandade känslor kommer jag följa ungarnas uppväxt och se hur de mår, föräldrarna visar tecken på sjukdomsproblem (EP) så ingen av ungarna kommer säljas förens de fått grönt ljus av mig.
Och en av mössen överaskade med att föda igår också. Inget som var planerat utan en ren olyckshändese, men mamman tycks ta hand om dem bra.
Sen har vi ju mina kullar O(Blå) och P(blandat svartögt och rödögt) som är snart 3 veckor 
MvH Tsunamis
Men åh vad roligt :D jag hoppas det går bra med alla :) hoppas på mer uppdateringar då det kan va spännande att få följa.
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning
Så kul att det är så mycket bebisar överallt nu
Och vad kul att pappan till Minimes unge är såpass gammal, man kan ju hoppas att de generna går i arv!
Vad roligt :)
Hoppas att allt går bra med Din Holländska Blå kull och att ungarna får vara helt friska!
Oj vad brun han är O.o
Men fin :D
#6 jag gillar dock den bruna färgen också :) väldigt vackert chokladbrun. Vad är det som gör de så bruna förresten? Vad är det som går fel så att säga :P
#8 Det är ingen som har hundra koll på varför de Blå har sån enorm variation i färgen. Du vet ju hur Lill ser ut sen finns ju dessa bruna även som vittecknade, tre av fyra i min Blå kull just nu blev av varierande bruna varianter medan den fjärde blev samma ljusa som Lill. Henne håller jag hårt i :) Någon form av polygener dvs hjälpgener är det som styr nyansen i alla fall och dessa chokladbruna är en av de mörkaste.
MvH Tsunamis
Aha :) väldigt spännande det där iaf. Men roligt att du fick fram en sådan ljus som Lill är :) . Det är väldigt fint med den blå gråa tonen.
Härligt brun nyans! :)
Oj va fin han va! Tyckte den färgen va jättefin!:$
Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering
www.kristallens.wix.com/kristallens
Sajtvärd på degus.ifokus
Jag tror jag dör av sötchock!
Jag har aldrig varit ett fan av blå, men nu är jag banne mig såld! 
Supersöta!
Åh jag dör…. Så söta!!!!!!
Medarbetare på Burfåglar och Undulater
Men åååh vilka sötnosar. Smälte extra mycket för den blå kullen :) så bedårande :D
Åh vilka underbara :* Den mörka killen är ju helt underbar!
Dom är såå söta!! Vart lite kär i #22 :$
Sajtvärd på degus.ifokus
Visst är de goa :) Både mamma Oblat och lilla tickade Optima får jag faktiskt benämna Pied Collared. Har ju satt dem som Patched innan men de har ju faktiskt en hel krage båda två.
MvH Tsunamis
Ska du behålla eller sälja förresten? Tänkte OM mamma nu ger med sig med dom i Trollhättan, behövs en kompis till den som är ensam.
Jo jag skulle kunna släppa Blå Pied honan (den som är lite brunare i nyansen) annars så finns det ur P-kullen också en Pink Eyed White och eventuellt en ljus Dark Eyed Honey. Den Blå Pied honan är ju barnbarn till Obbe föresten :)
MvH Tsunamis
#31 ska tjata lite på mamma! Den blå pied är nog främst av intresse isåfall. Åh obbe är ju för underbar! Varje morgon innan jag går till skolan är dom vakna, och då sitter han och slickar och tvättar Tummelisa grundligt.. :') ska se om jag kan få en film på det någon dag.
Åh vilka godingar!
Så söta hela gänget!
En sak som jag tycker är väldigt sött på bebisar i den åldern är baktassarna. De är liksom alldeles för stora, och så när de sätter sig och gräver någonstans och halkar omkring med de stora "fötterna", hihi :p
Gunni fick bebisar igår föresten! Med min Holländska Nutmeg hane som finns till salu. Inga av dem är rödögda och Gunni har sedan tidigare inte fått några aa ungar så då är chansen ganska stor att alla 7 är Dark Eyed Honey
När alla köpare tjatat om DEH så har jag äntligen fått en hel hög!
MvH Tsunamis
Är de musisar?^^
Sajtvärd på degus.ifokus
Åh va söta dom va!!
Sajtvärd på degus.ifokus
#34 Nämen hjälp du anar inte vilken chock jag fick innan jag läste bildtexten
Så söta i alla fall! Kan det inte komma lite spräckliga gerbiler också? :)
Åh möss hade vart mysigt att ha :) synd bara att man absolut inte har någon mer plats för en djurart till :P 3 olika djurarter i en lägenhet får räcka , hehe.
Så¨fina de alla var <3
Är blå ovanligt? När jag var i djuraffären sist hade de fått in två honor, varav en hade ljust blå färg och röda ögon (svagt, men de var väldigt svagt pigmenterade). Hon var otroligt söt och trevlig men hade nog blivit jobbigt för henne att bo med mina grabbar ;)
Det känns inte sannolikt att det skulle vara blå du hittat i en djuraffär. Jag gissar nog mer på lilac och okunnig personal. 
eller vänta, är det blåa möss du/ni pratar om? isåfall ignorera min kommentar 
#44 menar du gerbiler så ja, de finns hos två uppfödare i Sverige om inte den andre gett upp uppfödning. Den är väldigt svår att få fram i rätt nyans.
Grå med röda ögon är Lilac eller Dove och de grå/svarta är Slate och helbruna med pointer är Burmese och ingen av dem är genetiskt nära riktiga Blå.
MvH Tsunamis
Nä det är inte hemligt det är en helt annan färg-gen bara.
MvH Tsunamis
#34; Jag som blev alldeles överglad och tänke "Tjoho! Det finns spräckliga gerbiler helt plötsligt från ingenstans!!"
Men inte då..
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
#51 Måste erkänna att det tog ett tag för mig att inse att det inte var så 
#13 Åhh, där är lille Palantino
Har faktiskt redan bestämt ett annat namn till han som jag ska ha som tilltalsnamn, nämligen Mumin! Vit med svarta ögon och svans, precis som Mumin haha ;)
#46 #47
Då var det en lila :) Tyckte bara de var lika i färgen :)
Nej personalen sa inget om färgen, det var jag som trodde den var blå när jag såg bilderna här. söt var den iaf :)
#53 Mumin det var fint! 
MvH Tsunamis
#42 Vilken häftig färg! Så himla söta 
Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se
Mer musbilder här: http://smg.photobucket.com/albums/v308/_Trish_/mice/

Ska ta och lägga ut en annons på djurannonser.ifokus också.
MvH Tsunamis
Ahaha va GULLIG! Så sött med så stora öron :3
//Klara
#57. Underbara bilder på mössen <3
Finns det naken möss, så som det finns nakenråttor?
#59 Yes men de är inte så hälsosamma. Finns Fuzzy också de liknar dubbelrex på råtta dvs bara liiite päls.
MvH Tsunamis
Du får sluta avla fram så fina ungar, det kliar ju ordentligt i köpe fingrarna :P
Grymt söta är dem! Verkligen (:
Ja DEHarna blir riktigt fina efter första bebispälsbytet! Inga blekgener där inte
Av de blå sparar jag de tre som blev mest tickade.
MvH Tsunamis
Jag är verkligen förälskad i alla fall.
#60 Ok, tack. Är samma hos råttorna har jag hört.

Antar att alla de blå sötnosarna är tingade redan.
Kanske
letade du efter en eller två?
MvH Tsunamis

#69 Började fundera lite nu när jag inte har hamstrarna. Har ju haft gerbiler förut. Älskar vittecknad och ska jag skaffa igen så vill jag ha någonting speciellt:)
gud va gulliga :D
Fina Rosewood efter de två bajsbruna föräldrarna
4/7 i kullen hade alla varierandra grad av ljus päls och tickning.
#70 Ulrika Rosewood & Rust finns jsut nu till salu och skulel bli glada över att få flytta hem till dig
mer info här i deras tråd
MvH Tsunamis
haha va många gerbil pluttar det finns nu här på GIF haha