(S) Gerbiler
Har bestämt mig för att sälja bort några av mina gerbiler. Hemmet är oerhört viktigt så känns det inte helt rätt så får de hellre stanna kvar!
Först ut är Freja.
En svart liten gerbil född i november förra året. Kravet är att hon ska få en kompis i sitt nya hem. Fungerar bra till avel om någon skulle vilja det.
han härstamningsbevis.
**Tjorven
**Vittecknad nutmeg tjej född i februari förra året. Fick en kull med ungar sommaren -11.
Oerhör mysig.
Säljs som ensam gerbil då hon är för otydlig för att leda och för tuff för att vara underlägsen och för ung för att bo med en hane.
Har härstamningsbevis.
**Alvin, Aragorn & Alabama
**Pappa med sina två söner. Underbara och stora killar! Vill alltid vara med. Så det känns grymt tuft att sälja dem.
Säljes endast tillsammans! Har ett 130 l. akvarium som de bor i nu, kan skicka med det för 200 kr.
Pappa alvin har stamtavla, de andra två har h-bevis.
Tänkte mig 50 kr /gerbil.
Finns i Eskilstuna med transport går alltid att lösa.
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Vad kommer det sig att du ska sälja dessa? Bara nyfiken. Hoppas du hittar bra hem till sötnosarna :)
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning
Jag har 1 kaninbur, 3 gerbil akvarium, 1 gerbilduna och 1 hamsterbur på mitt rum. Det är för mycket.
Dessutom är jag alltid sjuk och doktorn hittar inget fel på mig. Så har börjat fundera på allergi.
Största anledningen är dock att jag vill satsa mer på skolan och mitt omplaceringshem.
Omplaceringshemmet är mer inriktat på kaniner och jag känner att jag hellre lägger min energi på det. Det är jobbigt att dela sitt rum med 9 djur, och då räknar jag inte in hundar och katter som gärna sover i min säng.
Kommer ju inte sluta med gerbiler helt, bara minska ner antalet en aning. Det blev för många här inne helt enkelt.
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Ah då förstår jag. Tråkigt om du bärjar bli allergisk får hoppas det inte ger dig hinder i din nystartade omplacering. Jag hoppas allt löser sig för dig och djuren :)
Hade varit intresserad då jag letar efter bra honor (hade tänkt avla lite i små skalor), synd bara att jag bor i Stockholm. :/
#4; Tror inte det i så fall är allergi allergi. Utan just att det är för mycket djur och spån och hö på en väldigt liten yta. Dessutom måste dörren vara stängd för det mesta då vi har katter.
Fönstret går ju inte att ha öppet heller under vinterhalvåret. Så jag antar att allt blir väldigt instängt ävan fast jag är noga med att hålla rent.
Hoppas bara skruttarna hamnar i bra hem! :)
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
#6 Det stämmer att man kan bli dålig utan att det är riktig allergi. Om luften är konstant dålig på grund av att rummet helt enkelt är överbefolkat så blir det lätt som för dig. Man blir sjuk stup i ett.
#5; Stockholm är ju inte långt alls! Tar ju inte ens 1 timma att åka :)
Kan säkert få upp en eller båda tjejerna till dig om du vill.
#7; Måste nog vara det, eftersom doktorn inte hittat något alls trots flera prover och jag är sjuk hela tiden.
Så hoppas det blir bättre efter att några skruttar fått flytta..
Blir det som jag tänkt kommer jag endast dela rummet med 2 gerbiler om en snar framtid.
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Då kanske vi kan diskutera mer i PM? :)
Usch vad jobbigt med "allergi" eller vad man nu ska kalla det… Vet själv hur jobbigt det är då jag är allergisk mot många andra djur så jag har fått lägga ner det helt och nöja mig med gerbsarna. Kanske kan en luftrenare eller vad det heter hjälpa dig så att det blir lite cirkulation så att du slipper känna dig snuvig/hostig/vad det nu är du känner av?
#9; Absolut! :)
#10; Allergi känns ju inte riktigt rätt. Men de senaste månaderna har jag vart sjuk nonstop verkligen. Det skulle säkert kunna hjälpa. Men jag känner liksom att "nej det är för mycket djur här inne".
Älskar dem men det känns som för mycket..
Såhär ser det nämligen ut på "djurväggen". Ser mer ut som en djuraffär än ett rum..
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Har du nån av grabbarna kvar?
Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering
www.kristallens.wix.com/kristallens
Sajtvärd på degus.ifokus
Japp killarna är kvar.
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Killarna flyttar till västerås, till hhejlollo här på forumet.
Även Freja är så gott som tingad.
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Sådär, grabbarna åkte igår! (jäklar vad tomt det blev!)
Freja och Tjorven vill fortfarande ha varsitt eget hem. :) Gärna så snabbt som möjligt (betyder inte att kraven på hemmen blir lägre.)
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Japp, dom är så söta och trevliga:*
Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering
www.kristallens.wix.com/kristallens
Sajtvärd på degus.ifokus
Visst är det nästan helt omöjligt att introducera Freja för 2 2-åriga tjejer? Ska tänka över om jag kan ta tjorven(behöver ju mycket tid o aktivitet) men jag återkommer.
3 honor är ju riskabelt redan från början, så tror inte att det är en super bra idé. En vuxen hona är nog inga problem att få ihop henne med, men 2 kan nog bli ett problem.
Gör så! :)
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Bara 1 könsmogen hona kan vara jätte svårt att få ihop med 1 annan könsmogen hona. För mig gick det när jag satte ihop Lea och Pandora men det verkar vara extremt ovanligt att två könsmogna honor som inte vuxit upp ihop kommer överens.
#20; För mig har det inte vart några som helst problem. Freja och Tjorven gick bra direkt. Freja är så oerhört snäll så det går inte att beskriva.
Sen tror jag att har man tålamod går det mesta. Är det snälla gerbiler ser jag inte varför det skulle vara ett problem.
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Fast Freja var ju inte könsmogen när du satte ihop henne med Tjorven.
Jo det var hon, hon är född i början av november. Satte ihop dem i slutet av februari.
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
http://gerbiler.ifokus.se/discussions/4efe0d4288f472382a045aab-nya-gerbiler Sorry jag blandade ihop freja med ella, tänkte på tråden ovan.
#24; Lätt hänt de var ju kullsyskon :) Massa massa krångel med mina gerbiler.
Så ska bli skönt när det bara är gubbarna kvar. Tjorven kan också stanna om det skulle vara så, hon funkar ju bra ensam. Men helst att kommer till någon med mer tid.
Just Freja som känns mest akut. Hon behöver en kompis. Verkar dock trivas rätt bra, visar inga som helst tecken på stress eller så. Men hon är ju så fy galet snäll så hon borde få ha en kompis att sova med! :)
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Sådär, nu åkte precis Freja till sitt nya hem. Så endast Tjorven som letar nya människa! :)
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
#26 Åh vad skönt att allt verkar lösa sig! Hoppas att det dyker upp ett bra hem till Tjorven också snart. 
#27; Det det har gått jättefort, och kunde inte vart mer nöjd med hemmet de hamnat i. Så det känns jättebra :)
Tjorven är nog dock klurigast att hitta hem till. Hon blev ju 1 i februari. Så lite gammal att avla på.. Dessutom säljs hon som ensam gerbil. Går säkert att sätta ihop henne med någon, men sen går det 3 månader och då funkar det inte längre.
Men jag håller hoppet uppe! Hon är så grymt gosig och med gigantisk (underbar) personlighet. Så någon gång lär det ju bli hennes tur!
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
#28 önskar att jag kunnat köpt henne, hon verkar så mysig, men tror inte att hon kommer få tillräckligt mycket uppmärksamhet hos mig. Hoppas att du mår bättre snart!
putt
Ser gärna att Tjorven flyttar så snart som möjligt. Hon kan få med sig ett akvarium på 130 l. eller ett lite mindre på 117 l. för 200 kr.
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Ingen som kan tänka sig att ge Tjorven ett hem? Hon mår bra själv, tuggar dock gärna sönder vattenflaskan om och om igen. Men jag ger henne heller inte mycket tid alls.
Jag fixar gärna transport genom hela sverige om det är så, bara hon får komma till ett nytt hem så snart som möjligt.
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Får hoppas du finner ett hem till tjorven snart.
Ja hoppas det. Har haft flera som vart intresserade, men de slutar höra av sig eller avbokar i sista stund. Så irriterande..
Älskar lillskrutten något enorm så för del skullen kan hon gärna stanna. Det är platsen just nu som är problemet..
Dessutom har det uppkommit ännu en anledning som gör att jag bör minska ner mitt djurantal ännu mer.
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
usch ja, kan tänka mig att det är väldigt irriterande med folk som avbokar i sista stund…
Får man fråga vad det är för problem som gör att du behöver minska ner djurantalet ännu mer? Om det nu inte är för privat då…
Hoppas i vilket fall som att saker och ting löser sig för dig!
Det är lite personligt men inget akut! :)
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
okej :) men jag hoppas att det löser sig som sagt. Hur går det med ditt omplaceringshem förresten? ursäkta om jag går lite OT.
Det går bra! :) Fokus ligger på kaninerna, även mer marsvin nu under sommaren. Dvs djur som kan bo ute. Blir väl lite smådjur också med de platserna kommer vara väääldigt få. Har 3 burar på mitt rum nu och kommer inte ha mer än så. Gärna endast 2 om det kommer vara möjligt.
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Ah okej :) skönt att höra att det går bra.
Har följt den här tråden läänge nu och undrar hur det går för Tjorven? Har hon fått ett fint hem eller kommer hon att stanna hos dig? ;)
Hon är kvar. Hoppas på ett nytt hem så mina grabbar kan få det större. Men hon får bo kvar så länge det behövs. :)
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com