Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettmat-utfodring
Läst 1620 ggr
Andris
0

Gerbil Nature

har en fråga , är Gerbil nature och hamster nature samma sak ? :)

[Jessica_91]
1

Nej. Det är samma märke men Hamster Nature är anpassad för hamstrar och Gerbil Nature är anpassad för gerbiler Glad Dock vet jag inte hur bra Hamster Nature är då jag bara har gerbiler.

ks.gerbil
0

Japp som jessica säger är gerbil nature och hamster nature inte samma sak bara samma märke

Gerbil-hemsidan hittar du R

Andris
0

kan man ge hamster nature till gerbiler ?

ks.gerbil
0

Den är anpassad till hamster och hamster har inte samma behov som gerbil så jag tror nog svaret är nej :-)

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
jule
0

Jag har för mig att hamster nature har en högre fetthalt i sig än vad gerbiler behöver. Har du en väldigt smal gerbil kanske du kan ge hamster nature, annars rekommenderar jag att du blandar ut det med bla protein eller använder ett annat gerbilanpassat foder.

panini
0

Kan man köpa gerbil Nature på Arken zoo?

ks.gerbil
0

ingen aning men om man inte hittar den i vanliga affär så finns den på zooplus.dk 2x för en billig peng :)

Tove-
0

Man kan ju alltid köpa hamster nature och ta bort en del av de feta fröerna och komplettera med det som saknas :)

Nyfiken på vegansk styrketräning? Då kan du kika in på min blogg http://veganlifting.blogspot.se/

[KKlara]
0

#8: Jag tror det, men jag har hört att det finns typ 4x så stora förpackningar med gerbil Nature på djurmagazinet Flört

//Klara

panini
0

Tack!

ks.gerbil
0

10# gerbiler och hamstrar har inte samma behöv så kan man så ska man köpa den för gerbiler :)

Tove-
0

#13 Det är såklart lättare att bara köpa den som är avsedd för gerbiler, men om man bara har tillgång till hamsterblandningen så kan man ju som sagt kompletera med det som saknas och ta bort det som inte bör vara i. :)

Nyfiken på vegansk styrketräning? Då kan du kika in på min blogg http://veganlifting.blogspot.se/

gothic_eve
0

Som dom har sagt redan i tråden så innehåller hamster nature en anpassad kost för hamstrar med fler feta fröer tex.

Gerbiler behöver inte ha den feta kosten utan mår mycket bättre på lite mera fettsnål nyttig kost. (gerbil nature).

Ja - den går att köpa på arken zoo (den gör det här i Linköping i alla fall) :)

panini
0

#15 Vad bra, vi har inget Arken zoo här hemma (vi har en liten djuraffär som mest går att handla till katter och hundar) men man kan ju köpa där när man väl sksa till mormor och morfar! ;)

Annadelioncourt
0

Jag frågade djuraffaären om jag kunde köpa mini hamster nature till mina två gerbiler och de sa att de gick bra. Känner mig lite lurad när ni säger att de inte är bra.

Mina gerbiler är inte särskilt intresserade av så mycket vanlig mat, försökt ge de pasta,ris,morötter,äpple men det är basmaten de gillar bäst.

ks.gerbil
0

17# lite alldrig helt på djursffärer de lurar många som de gjorde med dig Obestämd det finns annat du kan prova ge dina gerbiler som gröt broccoli barnmat ärtor björnbär hallon jordgubbar blåbär ja listan kan göras lång ;D prova dig fram :) men ge inte giftiga saker som stenfrukter (avokado plommon m.m.) eller kryddiga/starka saker som paprika, chili eller kryddat barnmat/annat mat

Annadelioncourt
0

nej det verkar som man inte kan lita på djuraffärer:/

Jag provar mig fram varje dag:)

ks.gerbil
0

19# hoppas du hittar nåt de gillar :) mina älskar broccoli och hemmagjord "barnmat" som jag brukar annars kalla gegga ;D