Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettburar-inredning
Läst 7865 ggr
[PetzLinda]
5

Småmaskigt nät

Det känns som att jag har letat överallt på nätet. Men vart tusan kan man köpa småmaskigt stark nät till det lock jag håller på att bygga till mitt akvarie?! Jag vet att det finns på bygghandlar, men de är så dåliga på att skriva ut sitt sortiment på internet och jag brukar oftast leta på nätet.
Har XL-bygg småmaskigt nät som skulle kunna fungera? Jag har svårt att ta mig ut dit, men i veckan finns det möjlighet och jag vill gärna veta innan jag åker så jag inte åker dit i onödan..

moawi
0

Harald Nyborg hade väl nåt på sin hemsida?

[PetzLinda]
0

Hittade inget där.. checkade ;/
Har checkat cheepy, bauhaus, beijers (eller vad de nu heter) osv. Det bästa jag hittade verkar vara siktnät, men det stod inte hur stora maskorna var. Men har sett på mif att det går att använda till möss. Om man lägger näten 'över varandra' kanske det skulle fungera. Det ska ju ändå häftas fast på träramen :)

Bexxen
0

Jag hittade tillslut ett bra nät på Jula

moawi
0

Det här är bra, är ganska säker på att det är det jag använder:

http://www.cheapy.se/Produkt___SIKTNAET_34909_____

[PetzLinda]
0

#4 Aha, ja det är det jag hade tänkt mig om jag inte finner något idag :)

[PetzLinda]
0

Usch, det blev nåt konstigt nät gjort av plast.. 'Gnagskydd' heter det, men vettefan om det kommer funka. Ska köpa siktnät istället.

ks.gerbil
0

jag hittade på korauta tror jag (eller heter den så?) annars har jula nät

Gerbil-hemsidan hittar du R

[PetzLinda]
0

Varken K-rauta och Jula ligger inte i närheten, och jag har problem med transporthjälp tyvärr. Skulle vara lättare om man hade pappa i närheten för han är den enda som har körkort förrutom min farfar. Dessvärre bor båda för långt bort :c

Solaika
0

Finns Beijer bygg så brukar de ha finmaskigt nät.

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

Sphynx
0

På Cheapy hade de galvat siktnät.

[PetzLinda]
0

Vad menas med "galvat siktnät"? Och hur stora är maskorna i nätet ungefär?

DeniceP
0

På Woodys har dom sk "råttnät" som är jätte finmaskigt och supertåligt! Inte en chans att de varken skulle kunna fastna i det, eller tugga på det. Är till för att sätta runt typ trädgårdsland och liknande, för att hålla ovälkomna gnagare borta.

/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!

Sphynx
0

Mycket små. Risken med det nätet är isf att de skulle kunna fastna med en klo, om de kan nå så högt upp.

ks.gerbil
0

jag skulle kunna ha skickat dig ett par rullar men får inte :/

nätet här hemma är i alla fall 4x4 ungefär

Minoth
0

funkar jättebra. Det är perfekt storlek så dom inte kan fastna med nosen[

http://www.jula.se/galvaniserat-nat-793020](http://www.jula.se/galvaniserat-nat-793020)

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

Sphynx
0

Men 13* 13, det tycker jag är jättestort…Har ni så stora maskor?

Minoth
0

#13 fast det är inte så stort ändå :)

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

ks.gerbil
0

16# det är precist så att man får in nosen men ändå inte kan fastna det är en jätte bra storlek :D

Sphynx
0

Oki, tack :)