Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 2010 ggr
OskarJ
0

gerbil med kanin?

hejj :) tror ni att gerbiler kan leka med en kanin? tacksam för svar :)

NaDa...
0

Som kaninägare så skulle jag nog säga nej. Kaniner och Gerbier pratar helt olika språk och kaniner är ganska mycket större än Gerbiler vilket gör att Gerbilen kan hamna under kaninen, i en stampning eller när kaninen sätter sig ner.

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

OskarJ
0

jo det vet  jag men tror ni dom skulle skada varandra? typ bitas? :)

NaDa...
0

#2 Mycket möjligt. Det beror ju självklart på djuren, men skulle som sagt inte rekomendera det. ;)

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

OskarJ
0

okay bara undra ska hämta en ny kanin imorgån :)

moawi
0

Jag vet inte vad som händer om man släpper ihop en kanin och en gerbil, jag har aldrig provat Tungan ute. Men om jag får gissa tror jag inte att de skulle bry sig så mycket om varandra, kanske bli stressade däremot. Och som tidigare sagt, risken är stor att kaninen skadar gerbilen. Kaniner har ju dessutom stora, ibland vassa klor som kan skada en liten gerbil rejält, även om det sker av misstag.

Så nej, släpp för allt i världen inte ihop en gerbil med en kanin.

OskarJ
0

tack då vet jag tänkte det bara som en kul grej att dom typ kunde "leka" Tungan ute

Tsunamis
0

Gerbilen skulle säkert försöka bitas. Ja, jag skojar inte. De ser inte riktigt sin storlek i förhållande till andra mycket större djur allt den gör är försvara sig själv/sitt revir så jag skulle avråda dig från att försöka.

MvH  Tsunamis

Anne.K
0

Jag skulle aldrig göra det. Precis som tsunami säger så skulle troligen gerbilen bitas och det hårt. Och kaninen kan även skada gerbilen illa. Man bör inte ha olika djurarter "lekandes" tillsammans, det säger sig självt enligt mig.

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

OskarJ
0

okej jag ska inte ha dom tillsammans då :) för man ser ju i tillecksämpel på djurafärer att kaniner och marsvin bor i samma bur Obestämd

Tsunamis
0

#9 Ja men marsvinet är inte lika stor som kaninens tass… det säger sig självt.

MvH  Tsunamis

OskarJ
0

haha ja de är ju klart :P

ks.gerbil
0

nej skulle alldrig, sen kan ju gerbilen bli väldigt rädd och stressad

Gerbil-hemsidan hittar du R

[_hsleiufhbtv]
0

Min kompis passade mina gerbiler i sommras och de bodde då i hennes kaninstall. En av honorna rymde, in till en av kaninerna, och dagen efter hade hon en heeeeelt mosad tå och jag skojar inte! Som tur var läkte det fint.
Har själv aldrig testat och skulle inte göra det heller :)

ks.gerbil
0

13# stackars lilla :( bra att det gick bra

ks.gerbil
0

eller man kanske skriver skönt att det gick bra Flört

[_hsleiufhbtv]
0

#14, 15 Haha ja, det läkte lite konstigt men nu ett åGladr senare ser det finfint ut igen!

ks.gerbil
0

16# va bra Skrattande

OskarJ
0

ojj då Rynkar på näsan tur att det gich bra :)

chokladfudge
0

Hade en av syrrans kaniner på besök här ett tag för flera år sedan. Gerbilerna bet kaninen så fort de kom åt, så för kaninens skull råder jag dig att se till att de inte kan komma åt den.

Clariiz
0

För att inte tala om kaninens tänder som den säkerligen kommer använda om den ständigt blir attackerad av en gerbil. Kaninen skulle utan tvekan krossa sönder bra mycket i gerbilens lilla kropp om den satte tänderna på "rätt" ställe.

Sedan pratar de ju inte samma språk, och skjulle inte få ut något av varandra även om de inte skulle försöka döda varandra. Sedan är ju varken kaniner eller gerbiler djur som leker på det sättet som t.ex. hundar och katter gör.

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

OskarJ
0

#20 det är ju sant :)