STORA OCH DJUPA SÅR PÅ MAGEN.
Hej! Jag har två stycken treåriga gerbiler och när jag tittade in i buren idag upptäckte jag att båda två har ett stort och ganska djupt sår på exakt samma ställe av magen. Jag är verkligen jätte orolig just nu, både jag åka in till veterinären? Någon som vet vad det kan bero på? Tacksam för svar!
Givetvis ska du åka in till veterinären!
Åk till en veterinär, det är bäst!
Åk till veterinären. Min misstanke är att det är doftkörtlarna som är såriga? Eftersom du säger att det är på exakt samma ställe på båda.
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning
Ursäkta om jag kanske kommer med ett dumt förslag, jag vet ju inget om din erfarenhet av gerbiler eller så, men det är inte så att du just har observerat doftkörtlarna i sig? Första gången jag såg dem blev jag alldeles förfärad och undrade vad det var för otäckt sår/tumör på magen, men så såg jag att alla andra hade likadana, och förstod sedan att det var måste ju vara "den där doftkörteln", alltså att det ska se ut så där.
ta en bild och visa oss här :)
åk till veterinären! Doftkörteln bodrde inte vara blodigt (om det är doftkörteln) bättre att åka än att inte åka ändå om det inte vore något seriöst.
Innan panik utbryter så säger jag med: är det Doftkörteln du ser?
Det är en kal gulaktig fläck som luktar äckel. 
Har du varit hos vetirenären ännu? För du skrev för några timmar sedan!
Ja de ser lite läskiga ut, är man ung och kanske inte sett så mycket skador så kan man nog mycket väl tro att det är ett glipande rosa (dock oblodigt) sår :)
Mina första gerbiler (jag var 6 då) trodde jag hade stora sår på magarna. Åkte in till vet direkt och konstaterade att det var doftkörtlarna.. Hehe alla har vi varit små ;)
#10 Vad gulligt :) Hoppas verkligen vetten hade känsla nog att inte ta betalt :)
#12 nej det gjorde hon inte, hon tyckte synd om mig som räckte fram några hundralappar och tackade för att hon räddat livet på mina vänner. Liten och ändå så mån om dom, ja tacka vet jag veterinärerna här i Klippan. Helt underbara!
#12 Åh vad härligt <3
#14 verkligen, älskar veterinärer som bryr sig! :') Nu ska jag inte förstöra din tråd mer TS!
Hur har det gått? Var det doftkörtlarna? Eller sår/tumör?