Uppfödare i Lund?
Jag letar efter uppfödare i och omkring Lund? Någon som känner till? :)
Bor i Skåne jag med, och såvitt jag vet finns inga aktiva uppfödare där tyvärr. Patricia i Gbg finns ju, och brukar vara lätt att fixa transport från Gbg :)
Jag letade också uppfödare i Skåne innan, men hittade inga så valde att ta hand om en omplaceringsgerbil :) Ca 1 månad senare köpte jag en kompis från Tsunami's i gbg. transport brukar ju ofta lösas. Hittade denna annonsen http://gerbiler.ifokus.se/discussions/4fc2112c88f4720f18000d21-275-s-2-gerbilhonor-soker-nytt-hem?discussions-1 , hon/han bodde ju nära Lund så det kanske skulle vara något? Lycka till! 
Min kompis föder upp gerbiler och hon bor i eslöv. Kan kolla med henne om du är intresserad?
#3 Om din kompis har, så är jag lite intresserad, behöver inte vara leveransklara just nu! ;-9

#3 Ja, gärna. Det är nämligen så att vi precis har tagit över en 7-veckor gammal hona. Tidigare ägare har försökt sätta ihop henne med en annan hona och trots att de gick försiktigt fram, gick det så illa att hon bet ihjäl henne. Vi vill att hon ska ha en vän och vill ha kontakt med en uppfödare som kan ge handfasta råd hur vi ska gå tillväga vid ihopsättandet.
Hon är för övrigt jättefin och handtam :)
Vad jag har hört så kan man först sätta båda två i t.ex. ett badkar så att dem får hälsa på varandra först. Efter det gör man rent i hela buren. Så att det inte finns någon lukt kvar av din nuvarande gerbil. Gå hela tiden försiktigt fram och efter ett tag så borde de vara vana vid varandra.
Jag ska höra med henne imorgon om det går!
#4 #5
Hon säljer de gärna!
De färger hon har till salu är 2 (1 hona, 1 hane) Spotted Agouti (vit och brun) och 2 (hanar) Black pied varigated.
#7 Har din kompis möjligtvis någon hemsida eller något annat, så att man gärna kan få se dem på bild eller film?

#7 Har du kontaktuppgifter till henne? Skriv här eller skicka ett pm.
Har hittat en annan uppfödare nu, så är inte intresserad längre! 
#8 nej tyvärr så har hon inte det… men hon kan säkert skicka några bilder som jag kan lägga upp här.
#9 mobilnmr: 0768042572