Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikett: avel-uppfödning
Läst 919 ggr
Gerbilflicka
0

Lotte's födsel (+ film)

Idag ungefär mellan kl.16-18 födde min gerbilhona Orion's Little Lotte sina bebisar. Jag var självfallet inte sen med att filma! ;)

Det blev 3 ungar, men en dog tyvärr eftersom han kom ut med bakbenen före och inte huvudet. :( De andra två är en nutmeg och en saffron/lilac, pigga och välmående.

http://www.youtube.com/watch?v=vbSseoHZ4h4

Cydonia
0

Jättesöt film, önskar man hade gerbiler igen… ;)
Länkar åt dig. Film

Lullan1
0

Grattis till småttingarna!  grattisHoppas få se bilder på dem framöver!

dreamiz
0

Kul att se o Grattis!! Hoppas få se foton sen!!

EmmaG
0

Grattis! Va roligt Emma! =)
Ska se på filmen en annan dag..

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

tjiggit
0

Vad roligt att se på film för en annan som ännu int esett någon födsel irl :) Grattis till dom små!

Tina-A
0

Grattis!!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Embla_
0

Grattis :)

SOm andra sagt, fortsätt att berätta om bebisarna ;)

Gerbilflicka
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det är tyvärr bara en liten hane kvar nu… :( Mest otursamma kullen någonsin, men ibland blir det ju inte som man har tänkt sig.

Han som är kvar har döpts till Orion's Sodapop Elvis och är en liten nutmeg. Pigg och pipig är han redan nu första dagen så jag hoppas att allt kommer gå bra med honom. :)

Lullan1
0

En sån liten skrutt! Blir så imponerad av din kunskap, hur kan du se att han blir en nutmeg? Han är ju bara en nakenfis! Flört

Gerbilflicka
0

#9 Jag vet att de bara kunde få black, nutmeg, lilac och saffron. Han är inte rödögd och black är svarta i huden redan som små, alltså är bara alternativet nutmeg kvar. :)

EmmaG
0

Nej, men va tråkigt Emma!
Men överlever han, kanske han blir en riktigt stor & go herre? =)

Eira (på r8forumet) fick ju en kull med r8bebbar för ett tag sen, tyvärr dog alla förutom en liten herre. Eftersom han fick ensamrätt på all mjölk blev han ju oxå stor som en knubbig säl! Förvånad 
Men hon adopterade in några bebbar ifrån en annan kull, där flera var för små för att kanske klara sig..

Vad är min poäng? Vet inte! Men kanske, om du kan, kan det vara bra att adoptera några bebbar till den mamman så att han som är kvar inte äter sig stor som ett hus?

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Gerbilflicka
0

Jo, nog kommer han få mycket uppmärksamhet… och mat. :P Rent matmässigt ser jag inga problem i att han blir stor, det ger bara en bra start i livet. Det är snarare att han blir ensam utan syskon att leka med som bekymrar mig.

Om det är någon som behöver hjälp med ungar så kan jag självfallet ta emot dem och låta Lotte uppfostra dem, men finns de inga som behöver en ny mamma för att klara sig så känns adoption onödigt.
Tråkigt utan syskon men han har iaf två kärleksfulla föräldrar. :)

dreamiz
0

Hoppas det går bra med den lilla sötnosen!

soetare
0

Guuud va sött! Grattis<33