gerbil + värme
Hej, jag vet att gerbil är ökenråttor och borde alltså klarar värmen bra. Nu när det börjar bli varmt ute så är det jättevarmt här inne, tom varmare här ute än inne. Mina små gerbiler ligger mest i sitt hus och när jag släpper ut dem så söker dem skugga. Funderar om man kan sätta gerbilerna ute lite på balkongen i buren, när det är skugga. Såklart skulle jag hålla koll på dem.
Eller har ni några andra tips hur man kan göra för att de ska bli piggare?
är de i skuggan innomhus?
annars kan du gå in här på min hemsida och nere i listan så finns det en artikel om sommaren och värmen den skulle du kanske kunna läsa den kanske kan hjälpa lite? annars kan du alltid skriva önskemål så kan jag skriva en artikel om precis det du vill :)
oj glömde länken :P men hemsidan är den i min signatur http://solrosfron.weebly.com/tips.html
Trots att gerbiler är ökendjur är de mycket känsliga för värme. Att de ligger och slöar så beror antagligen på värmen. Försök att ordna så att det blir lite svalare för dem 
Tack har läst artikeln, den var intressant. Men jag förstod inte riktigt, de ska inte stå i drag men ändå få kall luft, vet inte riktigt hur det sk gå till? Men jag borde kunna ha gerbilerna ute på balkongen en stund så får dem det lite svalt.
Vet inte hur jag ska göra det svalare för dem annars. Jag har dragit ner persinnerna där boren är så det kommer ingen sol.
det ska inte stp i drag men de få inte steka ;) de ska vara i ett svalt rum så att säga sen kan de få gå ut på balkongen eller i trädgården för att få lite motion lite nya lukter och roliag saker att utforska :) tänkte skriva en artikel om säkerhets grejer om man då ska ha den ute på balkonger eller trädgårdar :)
Ett bra sätt om de skulle bli för varmt för dem är att blöta ner hushållspapper med kallt vatten som de kan ligga på (ifall det skulle bli aktuellt).
Vi har inget svalt rum tyvärr är hela vår lägenhet varm för varm:/
det låter som en bra artikelide.
Tack för tipset midgård,ska komma ihåg det!
Om det är ett akvarium eller terrarium du har så är det ingen bra idé att ställa ut den. Kan bli väldigt snabbt varmt även i skuggan, och i solen blir det grillhett.
Testa att ha öppet fönster? Är ni i rummet ofta så vore det ju en idé att införskaffa en kalluftsfläkt.
MvH Tsunamis
Vi har en platslåda från ikea men plast kanske med blir varmt snabbt?
vi har en kalluftsfläkt, jag tänkte kanske om det blir dragit om det står hos dem.