Hur hjälpa ensam gerbil?
Vår gerbihanne Domino har gått ensam i ca. 2 veckor efter att hans vän gick bort, och vi letar febrilt efter en vän åt honom men hittar ingen. Hur som helst, jag märker att han börjar må sämre och sämre av att vara ensam. Förut var han väldigt lugn och självsäker men nu börjar han bli räddare och räddare. Han går inte ut mycket utan sitter mest i huset och när han går ut går han på ett ryckigt sätt. Om jag sätter på musik sitter han spänd som en pinne och stirrar, vågar inte röra sig på hela tiden. Så var han aldrig förr innan han var ensam. Någon som vet vad vi kan göra för att lugna ner honom tills vi hittar en vän åt honom?
håll på mycket med honom. och försök hitta en kompis snarast. tycker det finns bebisar överallt, varför har ni inte hittat någon på två veckor?
Finns inte en enda som säljer gerbiler där vi bor ialla fall, och tydligen inte inom de närmaste 10 - 20 milen heller..
okej va jobbigt.. men finns det ingen som kan hjälpa till med transport? hoppas du hittar någon snart! :)
Håller på att leta, men inget svar hittills i alla fall..
Du får hålla på mycket med honom så han får lite trygghet hos dig. Sen får du stoppa ner mycket saker i buren något nytt varje dag kanske så han har något att göra. Håller tummarna för att du hittar en kompis till han snart!
En del uppfödare kan ordna transport lite titt som tätt så det kan löna sig att höra även med de uppfödare som bor längre bort :)
Jag har en ivory cream hane ur nyaste kullen som letar hem. Han är dock leveransklar 28 juni
Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering
www.kristallens.wix.com/kristallens
Sajtvärd på degus.ifokus