Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettgenetik-färger
Läst 1277 ggr
[KKlara]
0

Päls frågor

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag har två frågor om gerbilpäls:

1. Jag har ingen aning om vad mina gerbilers päls heter eller vad man ska säga, jag kan några namn som nutmeg men vad inte alls hur det ser ut, kan någon kunnig berätta vad mins sötnosar har för färg? Glad Pontus är sandfärgad med vit mage, han kommer på bild här:
  2. I höstas fällde min gerbiler päls, alltså när man klappade dom så lossnade det päls. Sedan slutade det, och nu på våren har dom börjat lite igen. Jag undrar om dom bytte till vinterpäls och nu byter dom tillbaka till sommar päls?

//Klara

[KKlara]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer en bild på Elvis, han är svart med vita streck på framtassarna:

//Klara

deleteduser
0

Pontus är DEH (dark eyed honey) och Elvis är Black.

Fråga 2 lämnar jag över till nån med mer koll ;)

[KKlara]
0

Tack så mycket Glad Det är lite konstigt att dom har så olika färger för dom är syskon, iallafall om man ska lite på djuraffären…

//Klara

PandanNilsson
0

Japp precis som Elsa98 säger är Pontus DEH och Elvis Black :P

Med vänliga hällsningar Pandan.
Medarbetare på Te ifokus.

Kolla in min kaninuppfödar sida! här/

ks.gerbil
0

konstig att de "fällde" för det borde dem inte göra :O gerbilernas päls växer väldigt långsamt och borde inte ramla av så att säga, inte vad jag vet i alla fall. det ända jag vet är att shiro har ganska lång päls gämnfört med andra gerbiler :P inte för det har med ämnet att göra men ja :P

Gerbil-hemsidan hittar du R

[KKlara]
0

Aha, men det slutar efter typ en vecka och sedan är dom som vanligt ända tills det är dax igen tror jag, men hoppas dom inte är sjuka! Förvånad Fast do har ju gjort såhär en gång förut och dom mådde bra… Tungan ute

//Klara

ks.gerbil
0

6# konstigt :P hoppas nån erfaren kan komma och hjälpa dig :) du har i alla fall två väldigt söta gerbilz :D

Midgårds
0

Det är inte ovanligt att dem fäller, vissa brukar få lite tjockare päls under vintern som de sen släpper. Det kan vara så att de känner att det är lite kallare inomhus men ja jag vet inte varför riktigt.

[KKlara]
0

#7: Tack så mycket Skrattande

#8: Aha, vad skönt att det inte är så ovanligt, jag trode nästan att dom hade blivit sjuka ett tag!Glad

//Klara

ks.gerbil
0

8# där ser man lär sig något nytt varje dag :D