Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 1783 ggr
PandanNilsson
0

Kompis TOG min gerbil!!!!!

Hjälp!!! Igår fick jag hem två fina gerbil hanar, som jag trodde skulle funka ihop.. men de gjorde de inte. Jag fick sära dom och den ena hade ingen bur då. Min kompis var med mig då och jag fråga om hon kunde ha han hos sig tills jag skaffat en bur. Idag skaffa jag en bur åt honom och jag sa det till henne, men nu vägrar hon ge tillbaka MIN gerbil!!! JAG DÖR JAG VILL HA HAN TILLBAKS!!!!!
JAG HAR ÅNGEST!!!!! GråterGråterGråter

Med vänliga hällsningar Pandan.
Medarbetare på Te ifokus.

Kolla in min kaninuppfödar sida! här/

Mitralis
2

Berätta för era föräldrar så löser det sig nog.

[Tassy]
3

Prata med föräldrarna, det är dom som har ansvaret. Förklara lungt och sakligt vad som hänt, och att du känner dig ledsen.

PandanNilsson
0

Tack ska det Gråter Det värsta är.. hon är min bästa vän Gråter

[KKlara]
2

Men gud, stackars dig, jag förstår att du är ledsen! Förvånad
Jag föreslår att du ska göra som dom andra redan har sagt, prata med dina föräldrar och be dom prata med hennes föräldrar så löser det sig, jag lovar! Glad

//Klara

[Tassy]
6

#3 Då förstår jag att det känns extra ledsamt. Kanske har det blivit ett missförstånd någonstans, kanske tolkade din kompis det du sa annorlunda än vad du menade. Föräldrar brukar vara bra på att reda ut såna här saker, så vi håller våra tummar och tassar att allt löser sig på bästa sätt, och att ni kan fortsätta vara bästisar även efter detta.

Kanske din kompis blev sugen på egna gerbiler, kanske det är ett gyllene tillfälle för din kompis att skaffa 2 egna gerbiler, så kan ni hjälpas åt och lära av varandra.

PandanNilsson
0

Tack för alla svar! Nu ska jag berätta hur det gick ;)

Min mamma och min väns mamma har pratat och jag har fått tillbaka elvis! Skrattande 
Men nu hotar min mamma att sälja dom bara pga av detta Gråter

Och mamma har sagt att jag ALDRIG får umgås med min "vän".
Och det är inte så farligt, för hon hatar mig ändå och jag hatar henne.. :S (Liksom vem skulle inte vara arg?!?)

Antagligen hade det blivit ett missförstånd men när jag sa at jag skulle ha tillbaka honom sa hon typ " Jag kommer hata dig föralltid" och "han är MIN gerbil " Gråter 

Men jag hoppas att mamma lugnar ner sig och jag får behålla "råttorna" som hon brukar kalla dom Tungan ute Men antagligen.. så kommer de inte stanna.. Gråter Hoppas ju på det bästa ändå. 

Min pappa tycker Råttorna är coola. Tror han vill behålla dom precis som jag och min syster. Och min syster har blivit "förälskad" i elvis.

Elvis är den mysiga typen men ändå lite hoppig och Tjockis är mer hyper aktiva typen :3

Anne.K
0

#6 varför vill din mamma sälja dom? bara för att din "kompis" hade tagit den ena?

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

PandanNilsson
0

Jag vet inte :'(

Anne.K
1

#8 då kan du fråga henne det lugnt och sansat varför hon känner att dom ska säljas så kanske ni kan diskutera varför och varför du inte tycker att de bör säljas med mera. Man kan ha en lugn och sansad diskussion med sina föräldrar :) Så kanske ni även kommer fram till tillsammans om vad du behöver göra för att få behålla dina gerbiler :)

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

[Jessica_91]
3

Frågade du inte om lov innan du fick hem gerbilerna? Tycker lite synd om dem som behöver flytta igen så snart. Obestämd

[Tassy]
0

Aj vad tråkigt att det blev så.

Kanske blev din mamma upprörd av "allt tjafs", och att det blir bättre om några dagar?

Himla synd att din kompis reagerar sådär. Kanske lika bra att finna en ny bästis i stället.

Jag hoppas att du får behålla dina gerbiler, och att allting lugnar ner sig snarast. Det känns som att du har hamnat i en så onödigt tråkig situation. Tyvärr blir det lätt så. Rynkar på näsan

ks.gerbil
0

oj :O skulle ha dödat henne om min bästa kompis skulle inte lämna tillbaks min gerbil xD nä ok inte dödat men jag hade varit nära på det :P brukar vara väldigt skyddande mot mina djur så xD

-----------------------

hoppas allt löser sig :( kanske du kan prata med din mamma och fråga om varför hon vill sälja och ja bara prata se vad som är "fel"

Gerbil-hemsidan hittar du R

[Jessica_91]
0

Det verkar vara ett stort missförstånd för på ett annat forum så har din kompis skrivit och var jätte ledsen över att hon inte fick behålla gerbilen som hon trodde att hon fick av dig. Hon förstod antagligen inte att hon inte fick den permanent.

Så jag hoppas ni kan prata igenom det här och lösa det, missförstånd händer ju så lätt om man inte pratar igenom allt ordentligt först.

PandanNilsson
0

Tack för alla svar.
Mamma har änkligen lugnat ner sig och jag kan prata "normalt" med henne nu. Redan inan vi skaffa dom var mamma osäker (svansen:( )
Men nu så börjar hon bry sig och frågar massa saker som "har du matat dom? osv"

Ja.. såg det forumet med och jag ska försöka prata med henne igen..
Värsta missförståndet alltså.. Rynkar på näsan "But shit happens" :/

[Tassy]
2

Så länge det är missförstånd så finns det möjlighet att reda ut det och bli vänner igen. Glad

Vad bra att din mor lugnade sig. Det brukar vara svansen som är haken har jag märkt, haha Flört i synnerhet mammor brukar tycka att svansar är äckliga (och det brukar gå över, oftast). Tungan ute

PandanNilsson
0

15# jag tror det med Oskyldig Men mammor har ju alltid en ursäkt till allt.

Hoppas hon vänjer sig, ska "tvinga" henne att hålla dom. Haha, nej skoja :P

[Tassy]
0

#16 Bäst är nog att ha tålamod och svara på nyfikna frågor. Efter ett tag brukar man kunna hitta mammor stå och speja frivilligt i buren, och ibland blir dom plötsligt söta i stället, för det är päls på svansen brukar det heta sen. Men det kan ta ett tag. Flört

PandanNilsson
1

Haha, nee bara bara skojade i inlägg 16# :P
och jag har redan visat svansen och att den är pälsig. Än sålänge har hon inte viljat prata om svansen, men det kommer väll. :)

PandanNilsson
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Såhär såg den saknade gerbilen ut. Så glad att han är tillbaka nu :)

[Tassy]
0

Vilken liten sötnos!

PandanNilsson
0

Han tackar så mycket! Och nu har jag märkt att ingen av gerbilerna vill gräva, även fast de har tillgång till 40 centimeters spån. Packade det lite såklart. Jag har försökt hela dagen att få dom att börja gräva men de vill dom inte. Annars gillar de att tugga sönder toarullar och att springa i knät. :)

[Tassy]
0

Det kommer, när dom lessnat på att tugga. Flört

PandanNilsson
0

Får hoppas det Flört

gothic_eve
0

Mina gerbiler gräver mer eller mindre. Har några som älskar att gräva och göra stora långa tunnlar och några som hellre gnager på papp och gör stora buffsiga bon av :) Alla gerbiler är olika och det är inte säkert att dina kommer att gräva stora tunnlar. Det kommer att ta lite tid, du får ha tålamod :)

PandanNilsson
1

24# Finns inte så mkt att göra nu än att ha just tålamod. :)

PandanNilsson
5

Jag och min kompis har pratat lite idag och det känns ganska okej.
Men iallafall har vi ordnat allt det nu :) Så de är bra.

[KKlara]
0

Vad skönt! Flört

//Klara

elinstenander
0

förlåt, men vilken idiot!! Förvånad

BettaSplendens
2

#28 Vem tycker du är en idiot? För vad jag läst och hört är allt ett stort missförstånd så lite hårt att kalla någon idiot då.

elinstenander
0

Är man inte en idiot om man tar ens kompis gerbil? Har inte läst hela tråden, bara dem första kommentarerna så det kan hända att det var så, men jag har rätt att tycka vad jag vill. :)

UlrikaD
1

Det kan vara en bra idé att läsa en hel tråd innan man kommenterar. Det kan lätt bli fel annars.

Hanna
2

#30 Det var ju ett missförstånd vilket innebar att kompisen uppfattade det som att hon FICK gerbilen. Alltså ingen stöld. Och så himla mycket var det inte att läsa.

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

elinstenander
0

självklart, alla gör vi fel ibland vet du ;)

Hanna
1

Jo, men att kalla någon idiot är ett ganska grovt fel skulle jag vilja påstå.

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

elinstenander
0

Herregud, jag visste inte att det var ett missförstånd och jag bad om ursäkt. vad är det ens att dra upp?

elinstenander
0

Jag är verkligen ingen taskig person. Gillar inte att folk uppfatta mig som det, så ber om ursäkt iallafall :)

[Tassy]
0

Skärpning nu, vill inte behöva gå in och moderera tråden.

Tänk på att ha vårdat språk.

/Tassy - medarbetare

PandanNilsson
1

Åhh nej nej, det vara bara ett missförstånd vi hade. :)