Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 523 ggr
Zaphira
0

plötsligt var dom 3 :-)

Som ni vet hade vi Zaphira som dog i Lördags. Vi skulle ju få en ny i ersättning. Vi hämtade en som liknade Zaphira+ En mörkgrå. Jag kunde inte motstå henne. Zaphiras syster Ivy Dream tog emot dom med öppna famnen. Det går toppen i den nya buren. Vi kom över en sån med plast och galler bara däruppe.

En fråga bara… Hur sjutton fäster man vattenflaskan i en sån bur?

[bimbim]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

vad kul att allt löste sig! Jag har en likadan bur och vet inte riktigt…mitt problem är att de gräver över vattenfaskan med spån hela tiden så de inte kommer åt den..

Jag har iaf gjort så att jag har tagit en bit silvertejp och länkat ihop "taket" på vattenflaskan i taket på buren. =D det funkar, men man måste byta tejp efter ett tag..

dreamiz
0

Det finns vattenflaskor med en liten krok upptill som man kan hänga den i. Antingen fästa den från kroken till gallret, eller hänga den i gallret inuti buren (om man nu har såna gerbiler som jag har, dvs som inte tuggar sönder vattenflaskan).

[bimbim]
0

Jo, men jag har bara hittat sådana hamsterflaskor, och de är för långa och  drickpipen hamnar i spånet, finns det sånna för dvärghamstrar också, de som är hälften så långa?

TinaSjoblom
0

Jag sätter en gummisnodd runt gallret, sedan ner över vattenflaskan. Visst det är lite krångligare när man ska öppna buren men den sitter iaf fast :) Hoppas beskrivningen går att förstå..

Hampus-Molle-Emil
0

Finns det inte något litet hål på någon kant av buren? Det brukar det göra, då kan man ha en vattenautomat med sugploppar på.

Tina-A
0

Jag tejpade också fast min flaska när jag hade sån där bur.. Väldigt opraktiskt!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]