Ihopsättning?
Behöver lite hjälp, jag har två gerbilder piff och puff, för nån vecka sen skadade piff sig. Sedan fick hon vara i en egen bur för puff "hackade" lite på henne. Efter två veterinärbesök började vi låta dem träffas i badkaret (neutral lukt) men Då var puff fortfarande lite dum och liksom jagade henne lite. Det är inte jätteallvarligt men man vågar ändå inte låta dem vara själva.
För några dagar sen provade vi att sätta in dem i samma bur, men det gick ungefär som förut så vi fick sära på dem igen.
Nu har Puff blivit mer aggresiv och jag vet inte vad jag ska göra! 
Det kan tyvärr ha gått för lång tid för att få ihop dem igen. Vart bor du någonstans? Kanske det finns någon gerbilkunnig nära dig som kan hjälpa till och se om det kan gå att få ihop dom igen, eller om det är bäst med en varsin bebiskompis av samma kön till dem.
vet inte riktigt det men tack för tipset :)
Hur gamla är de och hur länge har de varit särade? Speciellt honor kan vara rätt gnabbiga av sig. Jag tycker att du ska dela av buren med galler och sätta dem på varsin sida. På så vis hinner de i alla fall inte glömma varandra ännu mer (eller ja, hur man nu ska uttrycka det). Då kan de heller inte skada varandra.
Det har varit särade i 2-3 veckor, de är snart 2 år och de är honor.
Bra idé just nu känns det faktiskt som att det går bättre och bättre, dem får vara i samma bur ett litet tag nån gång i veckan.
Då är det nog dessvärre kört, om de är så gamla.
Även om du får ihop dom till slut, så skulle det inte vara stabilt.
Oj ja det låter illa som Tassy säger… Gamla honor och dessutom särade så länge. Det är nog rätt hopplöst tyvärr.
Verkar som att du behöver skaffa varsin ung honkompis till dem på 6v, alternativt en hane i valfri ålder. De är infertila i den åldern.
Som ovanstående personer redan sagt så är det nog tyvärr kört med att få ihop dom igen. Dels är de så gamla plus att de varit ifrån varandra för länge. Så antingen skaffar du bebishonor till var och en som de kan leva med eller hanar i valfri ålder då honorna borde vara infertila vid det här laget.
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning
Tack för hjälpen, konstigt nog så har dem slutat bråka och är nu i samma bur 
Var väldigt försiktig bara, håll koll så de inte börjar bråka.