[S] DEH hane
Hej!
Då mina två hanar nu fått för sig att de absolut inte tycker om varandra (sådär efter 1 år tillsammans), måste jag nu göra mig av med den yngre av de två. (platsbrist)
Han är köpt i djuraffär i januari 2011, DEH.
Binky heter han här hemma, han är en social men blyg kille.
Han är också väldigt stor jämfört med alla andra gerbiler jag sett, konstigt nog.
Är det någon som är intresserad av att ta hand om lilla Binky mot en mindre summa, så finns han i Skåne (Trelleborg, men kan transporteras till lite olika ställen), transport uppåt landet bör gå att fixa.
/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!
"Lill"killen igen
de e hamstrar va? de ska inte va i samma bur de funkar när dom e små till ungefär ett års ålder sen slåss dom tills en av dom dör. de ska va ensamma i en egen bur. bodde på ett ställe förut som hade hamstar i samma bur tills de va 1 ungefär sen funka de inte längre sen slogs de så de köpe en ny hamster bur som de ställde bredvid.
Varför skulle jag lägga ut en hamster på ett gerbilforum? xD
Det är en gerbil och inget annat, plus att jag är mycket medveten om hur hamstrar fungerar 
Vilket inte du verkar göra eftersom det är olagligt att ha guldhamstrar i samma bur när de är äldre än 8 veckor gamla, och det är lag på att dvärghamstrar ska bo tillsammans.
#3 haha okej ja måste nog va lite trött eller nått. men kolla inte direkt va ja gick in på o den va ganska lik en hamster :D Haha
ja vet inte ens vad en gerbil är så :D haha
Men köp en bur till ? o ha bredvid eller nått?
Haha.
Jag kan inte ha kvar honom eftersom jag inte har plats för två akvarium eftersom vi redan är trångbodda som det är.
Åh, jag bor ju i trelle och letar kompis till min ensamme kille, han är ca 1,5 år så kan kanske bli lite krångligt med ihopsättningen. Han har heller aldrig suttit med andra gerbiler (köpte han från någon som haft han ensam hela livet)
Söt liten kille i alla fall 
Ja det hade knappast gått att sätta ihop dem, speciellt inte eftersom Binky är väldigt dominant 
Någon som är intresserad av honom? Han kommer nog att följa med till utställningen i Malmö den 17, kan säkert åka längre upp i landet (vet att transport finns till både Göteborg och Stockholm iaf) om någon känner att de har tid med en ensamkille