Vad för mat ? :)
Hej!
Vad ger ni för mat till era gerbiler? Endel gör sina egna blandningar till gerbilerna, ex müsli och frön eller något. Vad blandar ni till dem? Tacksam för svar
!
Har taggmöss men det är också ökendjur och gnagare.
Här finns det en jättestor djurmatsaffär även kallad "Ica Maxi". De säljer vanlig osötad müsli i påsar Samt müsli i lösvikt. Jag brukar kombinera dessa. Påsarna är grunden i blandningen, sedan plockar jag ihop lite exta gott till tillägg såsom melonkärnor, nötter, quinoa, torkad banan med mera. Sånt som jag vet att de tycker om.
På Ica Maxi där jag bor har jag aldrig sett müsli i lösvikt, kanske har missat det, haha. Iallafall tack för tipset ska köpa!
- Gerbil nature
- Grynblandning med de 4 sädesslagen
- Egentorkade morötter och äpple
- Rispuffar
- Alfalfafrön
- Boveteflingor
- Gröna linser
- Fältörter
- Ärtplättar
- Torrfoder till kattungar
- Undulatfrö
- Johannesbröd
Eh, vet inte om jag glömt nåt… Det kanske märks att jag tror på variation och dessutom gillar att göra i ordning spännande blandningar :p
Jag brukar använda Gerbil elller Hamster mat. Men jag tcker att man ska testa sig fram lite. Men läs lite först på internett vad man inte får ge dem asen är det bara att ta reda på vad just ens gerbiler gillar. Som mina är inte så förtjusta i pellets men i annat så som sagt testa! :D