Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettmat-utfodring
Läst 1194 ggr
moawi
0

Gröna sojabönor?

Jag köpte lite djupfrysta, gröna sojabönor i matbutiken igår (hihi, egentligen skulle jag bara köpa lite müsli till nästa matblandning men kom ut med en plastkasse helt fylld med morötter, äpplen, bovete, gröna linser, rispuffar och massa annat käk till gerbilerna ^^). Läste näringsinnehållet på baksidan och slängde ner det i kundkorgen direkt ;)

Jag tror väl att det ska vara helt ok att ge, men ville bara få det bekräftat för säkerhets skull :)

Sökte här på gif och hittade en gammal tråd från -09 där man diskuterade ett rykte om att dilutegerbiler inte tålde sojabönor… Hm, det lät ju underligt. Skulle det i så fall betyda att jag kan ge det till alla utom Sill för att han bär på dilute? Obestämd Låter befängt.

[Tassy]
0

Det där gamla ryktet ja, det var några SGFare som pratade om det för hundra år sedan. Tsunamis kanske kan bringa oss lite ljus i det ryktet? Glad

Tsunamis
0

Det har jag aldrig hört någonting om, jag hade gått ur föreningen då. Låter som ren strunt Tungan ute

Men jag skulle inte ge råa sojabönor utan koka dem först.

MvH  Tsunamis

moawi
0

#1 och #2 Ja jag testar i alla fall så får vi se om han dukar under ;)

#2 Behövs det tror du? Jag smakade på en och de är mjuka så för den sakens skull behövs det nog inte. Eller finns det andra anledningar?

Tsunamis
0

Jag tänkte på de torkade men nu fattade jag vilka du menade Tungan ute de gröna mjuka är nog inga problem att ge råa nä.

MvH  Tsunamis

moawi
0

#4 Ah okej vad bra. Ska se om de gillar det :) Jag tänkte att det blir toppen nu också när ungarna snart börjar med fast föda, det är ju toppennyttigt med mycket protein, även för mamma :)

ks.gerbil
0

sojabönor.. kanske hamnar i matkassen här också Flört

Gerbil-hemsidan hittar du R