Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettbeteende-temperament
Läst 885 ggr
[Jessica_91]
2012-05-04 22:37
0

Gimli pratar?

Gick in i rummet efter att ha kollat på tv och lade mig i sängen och fällde upp bärbara datorn. Plötsligt hörde jag att det började pipa från något av akvarierna. Upptäckte till min förvåning att det var Gimli som pep (som för övrigt håller på att springa runt i vanlig ordning..).

Alltså hon piper eller kvittrar precis som gerbiler gör ibland när de t.ex trängs eller blir putsade för hårt. När jag sätter mig framför hennes akvarium så att hon ser mig så slutar hon. När jag lägger mig i sängen igen så sätter hon igång.

Har någon varit med om något liknande?

[_hsleiufhbtv]
2012-05-04 22:41
0

Aldrig vart med om något liknade. Någonsin.. :o

[Jessica_91]
2012-05-04 22:53
0

Nej inte jag heller o.O Nu har hon slutat men hon kvittrade i ett par minuter i alla fall. Typ springa runt runt, stanna, kvittra lite och sen springa igen.

Clariiz
2012-05-04 23:03
0

Det gör Tjorven med! Hörde det inatt. Trodde det var Casper och Bam Bam som höll på men de piper aldrig och jag vet att de sov. Så det måste vart Tjorven..

Det är inte så att de kan ropa efter en vän eller något? Eller en partner?

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

[_hsleiufhbtv]
2012-05-04 23:17
0

#3 det är mycket möjligt. När gör dom det? Alltså bara mitt i sådär? O.o

Tsunamis
2012-05-04 23:41
0

Det har jag nog aldrig märkt nångång. Men nu har jag i princip alltid haft många gerbiler så det vore omöjligt att höra om 1 låter…

MvH  Tsunamis

[Jessica_91]
2012-05-05 09:49
0

#4 Ja typ. Alltså inte medan hon springer runt men när hon pausar eller hoppar upp mot akvariekanten. Ljudet kommer i samband med någon liten rörelse. T.ex att hon tar ett litet skutt framåt eller vrider lite på huvudet.

Har dock inte hört något mer nu under natten eller på morgonen och som sagt så slutade hon när jag satte mig framför akvariet igår. Så jag tror i alla fall inte att det är så att hon har ont eller något utan helt enkelt vill göra sig hörd. Eller nåt? O_o