Kanske En Gerbil
Efter sorgen efter Twix ville jag inte släppa gerbiler. Så nu, nästa vecka ska jag åka och kolla på ännu en ensam tjej, som inte funkade ihop med sin kompis. Nu har jag redan allt, det ända jag måste fixa är locket till buren. Det ska bli så spännande! Och jag är så lycklig! 
Med vänliga hällsningar Pandan.
Medarbetare på Te ifokus.
Kolla in min kaninuppfödar sida! här/
Har du gerbiler sedan innan? Annars skulle jag satsa på att köpa en liten gerbilkompis till den du ska hämta så att den inte behöver vara själv :)
Nejnej.. Inan skulle jag köpt en liten filur som hette twix, men bara några dagar inan jag skulle hämta henne dog hon.. Och hon var en ensam gerbil med.
Så nu ska jag antagligen köpa ännu en ensam gerbil.. Den gerbilen ville inte sättas ihop med sin kompis. Så just nu har jag inga gerbiler.
Tycker du borde kolla hur gamla de båda gerbilerna var när de skulle sättas ihop samt om de haft kompisar tidigare.
I vissa fall gör folk fel och/eller har gerbiler i "fel" åldrar för att de ska ha bäst möjlighet att lyckas. Och då får ju tyvärr ofta de gerbilerna sitta själva resten av livet eftersom att man felaktigt tror att de inte kan bo med andra gerbiler.
Vet en tjej t.ex som köpte en ensam gerbilhona från djuraffär, när hon fick det påpekat att de behöver vara 2 och 2 så gick hon tillbaka och köpte ännu en gerbil som visade sig vara typ 9 veckor. Trots att jag sa att hon borde lämna tillbaka den och leta efter en yngre så lyssnade hon tyvärr på en veterinär som sa att det borde gå. Inte jätte överraskande nog så funkade det inte att sätta ihop tjejerna och de fick sitta själva. Dock skulle ägaren sälja båda två senare har jag för mig.
På söndag ska jag ska jag åka och kolla :D Det blir antagligen en Deh som twix var.. Eller en grå (kanske lilac)
#5 Passa på att kolla då de grejer jag skrev om i #3 om du inte redan vet
Vore så synd om de stackars gerbilerna får sitta själva resten av livet pga okunskap.
Oj ursäkta Jessica!
Jo, ja. Okunskap kan vara felet. Men jag lovar att fråga ut ägaren på söndag. Annars skulle det vara synd om jag köpte en unge på kanske 6 veckor och försökte sätta ihop dom och så funkar det inte :(
Men som jag sa, jag frågar ut ägaren på söndag! :)
#7 Det låter bra
För det kan ju vara så att båda gerbilerna faktiskt är aggressiva och inte kan bo med andra men risken känns liten för att fallet skulle vara sådant för båda. Mer troligt då att ihopsättningen gått fel till så det skadar ju inte att fråga i alla fall.
Dessutom så lägger du säkert märke till andra grejer som kan ge dig ett hum om hur mycket kunskap nuvarande ägaren har. T.ex hur gerbilerna bor och så där.
Hoppas du får det kul på söndag i alla fall och får med dig en av de små hem om du känner att det klickar ^^.
Ja då kanske jag får nys om människan. Får hoppas att de är snälla gerbiler :)