Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettburar-inredning
Läst 1106 ggr
PandanNilsson
0

För liten bur!

Hejsan, jag tycker min kompis har en alldeles för liten bur till sin ensamma gerbil hona. Bur måtten är 30 x 30 x ? cm. Vad tycker ni om det måttet? [ni måste inte fråga varför bara en ensam hona..]

Med vänliga hällsningar Pandan.
Medarbetare på Te ifokus.

Kolla in min kaninuppfödar sida! här/

AnneN
1

Det är lagliga mått, men personligen tycker jag att det är på tok för litet med allt under 100 liters akvarium även för en ensam gerbil

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[_hsleiufhbtv]
1

Som ovan säger, lagligt men ändå orimligt litet.. Kan ju inte vara mycket spån i det där heller :/

PandanNilsson
0

Jag vet! ;O Liksom det är ett lagligt mått, men ändå blir det alldeles för litet.. Obestämd Dom måste ju ha lite plats att röra sig på.. Känns hemsk att jag måste säga det till henne…

[Jessica_91]
0

Jag håller med de andra. Finns inte direkt någon ursäkt för att en privatperson inte kan ha en bur på runt 100 liter.

Om buren är 30x30x30 så är den bara 27 liter så jag hoppas verkligen att den är större. Den är preciiis laglig men förfärligt liten :(

Du kan be henne ta en sväng till Ikea och köpa en Samla låda, gärna den största på 130 liter. De är billiga och bra om pengar skulle vara ett problem.

PandanNilsson
0

Ja, ska hälsa henne det! :) Själv har jag också en ikea samla låda.

[Jessica_91]
1

#5 Toppen, hoppas hon lyssnar på dig! Glad