Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikett: avel-uppfödning
Läst 762 ggr
gothic_eve
0

köpare av mina gerbiler, vad ska man säga?

Nu har nästan alla mina småttingar flyttat till nya hem och i går åkte mina två små flickor.

Jag och köparen har haft mailkontakt och hon hade aldrig haft gerbiler innan och skulle köpa dom till sina barn.

Först hade dom köpt en gallerbur och mailar mig i efterhand om det.

Då skrev jag att "Nej - det är inte alls bra"

Då skulle dom skaffa en annan bur sade hon.

När dom kom i går så hade dom med sig buren och dom sade att dom hade läst på jättemycket om gerbiler.

Först när jag såg buren blev jag lite orolig.

Det var en dunabur MEN gjord gör en hamster med springhjul i plast, och ALL inredning var i PLAST!  ni vet hus, stegar, "plattformar".

Jag påpekade detta direkt och sade att det inte var särskilt bra heller!

Hon fick följa med upp och titta på mina burar såklart eftersom hon skulle köpa två stycken. Första reaktionen var "oj vad mycket spån du har i burarna"!

Hon kändes inte särskilt påläst alls :(

Har ni uppfödare nekat köpare som har kommit och ska hämta gerbiler dom har "tingat"?

Hur skulle ni ha gjort?

Allt lät så bra till en början men sen blev jag jätteosäker på om denna köpare var rätt för mina gerbiler…..

[_hsleiufhbtv]
2

Jag hade tyvärr nekat.. :(

[Tassy]
2

Jag hade erbjudit information, satt mig ner och pratat igenom vilka krav jag ahr på mina köpare, och har de intresset så skulle jag inte vara omöjlig. Hon verkar ju ändå vara villig att lära, dra nytta av det, annars blir det ytterligare några zoodjur som får käka plast.

gothic_eve
0

Tack för din åsikt Tassy! Jag har en tjej i morgon som ska komma och köpa mina sista pojkar pch jag känner att jag inte kommer att släppa ifrån mig mina små utan fullständig information och "krav" från min sida. Tro mig - jag har fått många konstiga mail från alla möjliga personer. Det är ganska skrämmande egentligen vilken syn folk har på djur! Tex "hej vi är två tjejer på 11 år som vill starta en avel och då vill vi köpa två honor och två hanar från dig så vi kan para dom" Blankt "NEJ" på det mailet! (gav dom ett mail stort som ett A4 ark om varför jag ansåg att dom inte skulle syssla med avel och vilka följder fel former av avel kan ge tex vid då inavel som det skulle ha blivit av mina)!

[Tassy]
0

Ja, som säljare/uppfödare kan man få de mest underliga frågor ibland. Även om man bara vill skrika nej och be personen att aldrig peka på ett djur, så funkar inte den taktiken i längden. Dom går bara vidare till nästa. Så bättre försöka förmedla kunskap, men går det inte, så ska man absolut neka.

ks.gerbil
0

3# det kan också vara skämt :-/

Gerbil-hemsidan hittar du HÄR

gothic_eve
0

Ja det får man hoppas att det var, men tror inte det då tjejen frågade saker om parning också, så hon hade ändå lagt ner lite tid på att skriva. OM det var ett skämt så är det väldigt lågt gjort! Vad tror folk? Jag skrev specifikt i annonsen att jag bryr mig om var dom hamnar och jag följer även upp hur det går i deras nya bostäder.

ks.gerbil
0

OMG…..

Gerbil-hemsidan hittar du HÄR

[Jessica_91]
0

Vad tråkigt att hon inte var så påläst Rynkar på näsan Verkade hon ta till sig informationen du gav henne? Om du är osäker så kan du ju alltid maila/ringa henne om några dagar eller ett par veckor och kolla hur de har det, vad de har för bur, om de har mycket spån etc.

Hoppas köparen som kommer idag för att köpa dina pojkar är mer kunnig!

gothic_eve
1

Hon som kom och hämtade mina små pojkar i dag hade i alla fall med sig en riktigt bra bur och bra inredning i trä som dom kan gnaga på ordentligt :)

Jag hade mailat henne innan om hur gerbilerna ska ha det i buren och hon hade fixat allt, så det kändes skönt!