Sälja 1 åriga tjejer? :/
Hej! Jag har 2 jättefint tjejer, som jag tyvärr inte har någon tid för. SÅNJAG ville bara fråga, kan man sälja/ge bort vid 1 års ålder? För att ha kvar dom känns hemskt, när fin inte får den tid, kärlek eller något SPM behöver. Kram!
Ja det är helt ok att ge bort/sälja 1-åriga gerbiler. Det kanske inte är helt lätt eftersom att det finns väldigt många smådjur vars ägare inte längre har tid för dem men förr eller senare så hittar man säkert någon köpare. Viktigt är väl att vara noga med köparen bara, så att de små inte behöver flytta ännu en gång sen för att deras nya ägare tröttnar/inte har tid.
Hoppas du kan hitta ett fint hem till dina tjejer 
var bor du? om dom är kvar:D
Jag bor i Trosa, men åkerit till Stockholm med jämna mellanrum :)
Jag är intresserad. :) Bor i Stockholm och funderar på att föda upp lite smått, och letar just efter honor. Har du bild? Skicka gärna PM så kan vi prata mer om de finns kvar!
Har tyvärr ingen bild just nu, är inne på mobilen, men skriv ett pm så kan vi prata där:)
#4 att ta kull på dessa tjejer är ju dock inte så lämpligt om de redan är 1 år gamla och inte haft kull innan. Det kan uppstå komplikationer för gerbilerna.
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning