får familjen...
Familj, sambo den man bor med i alla fall ;-) får den kela, klappa, ta upp era gerbiler? Mina föräldrar får ge godis och klappa om jag är där men pappa vill inte ta upp själv för han vill inte göra fel men han klappar gärna om jag håller. Mamma vill ta upp men får inte för hon gör fel och det går inte att lära henne :-P hon jagar dem hit och dit :-P men hon får ge godis om jag är där…
Min pappa vill inte ta upp dem, iaf oftast. Min mamma får lyfta upp och gosa i måttlig mängd. Min bror (2år äldre) får INTE ta upp, förutom om dem går upp självmant pga att han är osäker när det gäller djur. Mina kompisar som träffat gerbilerna ett par gånger får hålla i dem, dock tar jag upp dem annars blir det nästa jagning och onödig nervositet för dem små liven.
Min sambo får absolut pyssla med gerbilerna :) dock får han inte röra bebisara ännu eftersom han har för liten djurvana överlag :P men när bebisarna blivit lite större så ska han få hjälpa mig att handträna dom :)
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning
Min mamma och min bror får hålla på med dom. En av gerbilerna är ju faktiskt min brors haha ;) min mamma vet hur man handskas med alla djur så det ser jag inget fel i. Min pappa däremot hehe, han får inte och han vill inte.. Han tycker dom är läskiga den mesen ;) får panik om jag tar med mig en ut vid matbordet (så den får smaka lite ris eller nåt) haha ;) Mina kompisar får inte. Alla jag har låtit har jagat för att få upp dom tex. Så jag håller, dom får ge godis ex. Eller så låter jag dom springa på sängen och klättra upp i knäet på kompisen självmant. Annars INTE. godis får alla dock ge ;) väldigt uppskattat av dom små, såklart ^^.