hur ofta har du dina gerbiler ute?
ja som rubriken lyder hur ofta har ni ute era gerbilisar? jag kör lite när det ser ut att de behöver :P så typ 10 min. 2 ggr. om dan :P rummet är gerbilsäker så det är bara att släppa ut dem lite sen kanske städa efter dem om det behövs ;) hur gör ni?
PS. valde inte ta undersökning för vi alla gör lite olika så :P
Jag har dom ute 6 dagar i veckan.
Tiden varierar mellan minst 30 minuter och upp till 2 timmar.
Jag har ett gerbilsäkrat rum som jag släpper ut dom i som dom för springa omkring fritt i :)
När alla gerbilerna har varit ute (det tar ungefär en hel dag så drar jag fram dammsugaren och städar upp efter som bara. Det brukar bli lite bajspluttar efter dom).
Mina har inte varit ute på 4 dagar nu…
Annars är dom ute ca 3 ggr i veckan ;)
Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se
# mina har varit ute och sprungit för några dagar sen. Dock har jag haft dom i handen igår och så.
Jag tar ut mina varje kväll för det är då dom hoppar upp på mig själv. Mest för att friskkontrollera och så.
väntar på min hage som kommer imorgon :) Då kommer jag kunna ha dom ute igen. Dom rymde nämnligen ur min förra hage för några dagar sen! Så har inte kunnat ha dom någonstans.
Medarbetare på Burfåglar och Undulater

varannan dag kanske… då har jag dom ute i ett gerbilsäkert rum i minst 30 min :D
3# haha det känner jag igen
shiro hade alltid hoppat ut kanske efter 1 tim. i hagen men då förstod jag också att det va tid att lägga in dem men nu hade det ju blivit helt kaotiskt de hoppade ut heela tiden och kiro hade också lärt sig hoppa ut så vi bestämde oss för att göra rummet gerbil-säker 
#5 haha ja jag kan omöjligt göra mitt rum gerbil säkert! Men idag kom nya hagen! :D En Mega flyttkartong som är typ 150cm lång som jag viker upp och kan ha dom i.
För högt för att dom ska kunna hoppa och omöjlig att klättra på. så när dom inte är i hagen viker man bara ihop kartongen så blir det ett platt paket.
Medarbetare på Burfåglar och Undulater