Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettbeteende-temperament
Läst 2493 ggr
Sixpounder
2012-04-21 12:14
0

Tämja gerbilerna

Hej!

Jag tycker att det är svårt att tämja mina gerbiler. De är inte livrädda eller så, utan de kommer alltid fram när jag sticker ner handen. När jag skaffade mig dom så läste jag att man inte ska hålla på FÖR mycket med dom, utan att man ska sticka ner handen ganska mycket och prata med dom och så. Nu har jag haft dom ett par månader, men det känns inte som att det har gått jättemycket framåt. När jag släpper ut dom och sitter tillsammans med dom så brukar som klättra på mig och så, men när jag försöker hålla dom i handen så vill dom bara smita.

Ska jag ha mer tålamod eller göra något särskilt som jag tidigare inte gjort?

[Tassy]
2012-04-21 13:43
0

Det låter som att du har unga gerbiler med spring i benen. Inget konstigt alls med andra ord. Förväntar du dig lugnare gerbiler får du nog vänta tills de blir mer på ålderns höst.

Sixpounder
2012-04-21 14:04
0

Ja, de är unga. Glad

Skönt att höra att det är normalt, annat vore tråkigt.

ks.gerbil
2012-04-22 18:17
0

Vad jag gjorde för att få mina att sitta lite stilla i handen va attträna dem :) du kan börja med att bara lägga lite godis i handen och sen försiktigt muta dem upp på handen de fick godis när de satt i handen och snart kom de upp självmant du behöver inte muta för vissa gerbiler kommer efter några dagars träning själva sitta i janden utan mutning ;P

Gerbil-hemsidan hittar du R

svartkanin
2012-04-23 18:27
0

Mina vill inte heller tämjas… Fast dom springer och gömmer sig och låtsas sova när man kommer. Mina förra gerbiler var helt tvärt om, kilade ut såfort dom hörde ljud.

Knepigt tycker jag Tungan ute

Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se

Sixpounder
2012-04-24 07:45
0

Haha, ja… Det är väl olika, antar jag. bara att vänta och hoppas! Glad