Äntligen är dom här!
Myomorpha's första kull är äntligen här :D
De föddes någon gång under kvällen i söndags (15:e april).
Idag tog jag och kikade snabbt på resultatet och det blev visst en liten kull. 2 små korvar ligger ombonade i en stor kruka.
(bilder kommer inte förrän om en vecka då jag helst vill låta Rapunzel få vara ifred)
Rapunzel verkar vara en bra mamma vad jag sett hittills, hon är hela tiden hos sina små och pysslar hos dom, så det känns betryggande att se :)
Och Ariel (Rapunzels syster) verkar vara okej med det hela och håller sitt avstånd för tillfället och låter Rapunzel sköta sitt.
Jag är verkligen så glad just nu, känns som att jag väntat på denna kullen i en evighet :P
Nu är det bara hålla tummarna för att båda ungarna klarar sig och håller sig starka så att de får växa upp :)
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning
Grattis!
Tack :)
Åh vad kul grattis! 
Kul! Grattis :)
MvH Tsunamis
Tackar så mycket :) ska bli så roligt att få följa dessa små liv och se hur dom utvecklas. Jag hoppas de blir trevliga små individer ^^.
#5 Det blir de säkert ^^. Hur ska du göra nu med ungarna förresten när de blev så få, ska de säljas eller behållas? Blir det någon mer kull nu till sommaren? 
#6 Det beror lite på. Är det 2 hanar så kommer Moiz eventuellt få köpa den ena hanen av mig och den andra kommer jag garanterat att spara till mig själv. Sedan utöver det så kommer troligen båda få stanna kvar hos mig om det bara är en enda hane eller enbart honor. Så det är väl så långt jag kommit i tankarna än så länge. Man får se lite mer längre fram helt enkelt :)
Jag planerar att eventuellt para Rapunzel och Chisai en gång till sedan när dessa ungar blivit ca 6 veckor gamla så får man se sedan när den kullen kommer födas :P
#7 Har du några planer med Lill än så länge?
Ångrar att jag sålde honom *muttrar* alla blå hanar tycks flyga iväg till andra ägare här. Men jag köper gärna ungar efter honom 
MvH Tsunamis
#8 ja Lill har jag tänkt att testa ta en kull på sedan efter han fyllt 1 år :) Då jag älskar hans temperament så skulle jag gärna vilja föra det vidare. Men gäller ju att jag får tag på en lämplig hona till honom oxå :P
#9 Mig spelar det ingen roll vad du parar honom med för colorpoint har jag redan bland mina blå om du råkar få tag i fler honor som bär på CP eller väljer Rapunzel till parningen 
MvH Tsunamis
#10 har skickat ett PM till dig med lite frågor och funderingar som jag hoppas du vill hjälpa mig med :)
Skoj! :D grattis!
Hur går det med de små? ^^
#13 jo då det verkar gå framåt :) tjejerna hjälps åt att ta hand om dom och ungarna verkar må bra. På fredag tänkte jag försöka könsbestämma dom.
#14 Ah vad härligt 
Idag är mina bebisar 5 dagar gamla och jag gjorde ett test för att se om jag eventuellt kunde könsbestämma dom redan. Och om jag sett rätt så är båda 2 hanar. Men det återstår att se sedan när dom blivit större och utvecklats mer om jag sett rätt :P
Men känner mig ändå ganska säker på att jag såg rätt. Tyckte deras pluppar såg förstora ut för att vara honor iaf om jag ska utgå från bilder och artiklar :P
I övrigt så verkar bebisarna starka och verkar må bra, mamma Rapunzel verkar sköta dom mycket bra :) Och Ariel är en jätte bra moster som hjälper till så bra :)
Jag känner mig så stolt över töserna och bebisarna ^^
Grattis 
Tackar :)