Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 798 ggr
dfniklas
0

Ihopsättning, lite frågor och tips

Hej!

Har läst denna artikel men får inte riktigt svar på mina frågor.

Vi har i dagsläget två hanar som är cirka 1 år gammla. Dom är något tama och snälla. Vi funderar nu på om det går att sätta ihop dessa två hanarna med två 7-8v gamla gerbilhanar? Tanken är att dom ska få bo tillsammans i ett akvarium som är på 470 liter.

Hur ska man gå till väga när det gäller flera gerbiler samtidigt?

Går det att sätta ihop 2 gerbiler med 2 andra gerbiler?

Om någon här har gjort något liknande förut så vill jag gärna höra hur ni gick till väga.

Med vänliga hälsningar

dfniklas

Lakrits_99
0

Hej!

Själv har jag satt ihop 3 gerbiler med 3 gerbiler. De flesta brukar köra på delad bur när de ska sätta ihop gerbiler. Jag brukar sätta ut en hage på golvet och släppa in dem där, en i taget, så får de lära känna varandra där. Det har funkat varje gång !

Om de är för gamla så kan det vara lite svårt att sätta ihop dem i en hage på golvet. 7-8 veckor kanske funkar.

I djuraffären när jag skulle köpa gerbiler så sa hon att man kan få problem med att sätta ihop dem om de är över 5 veckor. Men jaja, hoppas att det går bra med ihopsättningen iallafall!Glad

dfniklas
0

Ok, men det bör inte vara omöjligt då med andra ord. Om det finns fler där ute som har fler tips så tar jag glädjeligen emot dem.

//dfniklas

Sphynx
0

Gå till frågan :

Ihopsättning, hanar, ålder av mig Sphynx så finns svaret där (att det går)