Ihopsättning, lite frågor och tips
Hej!
Har läst denna artikel men får inte riktigt svar på mina frågor.
Vi har i dagsläget två hanar som är cirka 1 år gammla. Dom är något tama och snälla. Vi funderar nu på om det går att sätta ihop dessa två hanarna med två 7-8v gamla gerbilhanar? Tanken är att dom ska få bo tillsammans i ett akvarium som är på 470 liter.
Hur ska man gå till väga när det gäller flera gerbiler samtidigt?
Går det att sätta ihop 2 gerbiler med 2 andra gerbiler?
Om någon här har gjort något liknande förut så vill jag gärna höra hur ni gick till väga.
Med vänliga hälsningar
dfniklas
Hej!
Själv har jag satt ihop 3 gerbiler med 3 gerbiler. De flesta brukar köra på delad bur när de ska sätta ihop gerbiler. Jag brukar sätta ut en hage på golvet och släppa in dem där, en i taget, så får de lära känna varandra där. Det har funkat varje gång !
Om de är för gamla så kan det vara lite svårt att sätta ihop dem i en hage på golvet. 7-8 veckor kanske funkar.
I djuraffären när jag skulle köpa gerbiler så sa hon att man kan få problem med att sätta ihop dem om de är över 5 veckor. Men jaja, hoppas att det går bra med ihopsättningen iallafall!
Ok, men det bör inte vara omöjligt då med andra ord. Om det finns fler där ute som har fler tips så tar jag glädjeligen emot dem.
//dfniklas
Gå till frågan :
Ihopsättning, hanar, ålder av mig Sphynx så finns svaret där (att det går)