Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettköp-sälj-omplacera
Läst 2177 ggr
Clariiz
0

Säljes/bytes gerbilhona

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag hade två ensamma honor och köpte därför två små bebisar till dem. Den ena honan accepterade den lilla direkt medans den andra vuxna försöker mörda sin nya "vän". 

Eftersom jag inte har plats elelr tid för fler gerbiler, men vill att nya lilla bebisen endå ska kunna ha en vän så har jag beslutat mig för att sälja eller byta en av honorna.

Teah
Okänd ålder, men ca ½ år. Burmese.
Hennes temperament har gått fram & tillbaka då hon haft det väldigt svårt i livet. Dock har hon verkligen lugnat ner sig och verkligen tyr sig till mig nu. Hon kommer direkt fram till handen och klättrar upp i den när man håller på i akvariumet.
När hon kom var hon bitig och bara sprang när man försökte hantera henne. Men detta beteende verkar vara helt borta och hon är verkligen urmysig.

Tyvärr fungerar hon endast som ensam gerbil. Hon togs infrån sin mamma tidigt, och har sedan dess inte haft någon kompis. Därför vet hon inte hur man beter sig utan har istället orsakat sår, trasiga svansar och brutna ben på de kompisar jag försökt få ihop henne med. 
Dessutom är hon mycket tryggare när hon är ensam utan en annan gerbil i buren (dvs delad bur).

Freja  - Polls Hello KittyFödd: 9/11 - 11. Black.
Härstamningsbevis finns!
En oerhört mysig liten tjej! Hon är så oerhört snäll och tålmodig så jag aldrig vart med om något liknande. Trots Teahs mordförsök genom gallret sitter hon och lugnt försöker hälsa på andra sidan.
Hon är verkligen genomsnäll och nyfiken. Låg i rang.

Hon behöver få en ny kompis, hon ska inte behöva vara ensam bara för att Teah inte kan beté sig.

Freja är till salu för 150 kr. Med krav att hon får en kompis i det nya hemmet.

Eller så byter jag gärna Teah mot en annan gerbilhona som då får sällskap av Freja. Med krav att Teah får mycket männsklig uppmärksamhet, och slipper stressen av att behöva träffa andra gerbiler. Att bo i samma rum går bra, men inte att träffa några andra.

Finns i Eskilstuna, men transport brukar alltid gå bra att fixa!

Hoppas att någon vänlig själv vill och har möjligheten att hjälpa till!

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Clariiz
0

putt

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

jonna_1234
0

e hon kvar jag har en gerbilhonna som vill ha n kommpis. jag e med min amanda varge dag och hon hoppar agility :D gillar de. men var fins hon??? bor i helsingborg.

Clariiz
0

Hon finns i Eskilstuna. Finns dock en annan intresserad :)

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Clariiz
1

putt

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Clariiz
0

Ingen som vill ha en genomsnäll ensamlevande Teah eller en möjlighet att erbjuda Freja en vän?

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

ks.gerbil
0

jag skulle gärna vilja :/ men jag tror inte pappa vill ha mer än två små pälsbollar :/

Gerbil-hemsidan hittar du R

BettaSplendens
0

Skulle Kanske kunna ta henne (Theah) om ca en månad, men bara kanske, Men då måste transport fixas eftersom jag bor i Lund (alltså låångt nere i skåne). Det är min mamma som bestämmer, så lovar inget. Har skickat sms till min mamma och träffar henne på Måndag så då kan vi prata mer. PM;ar dig då Flört Men om någon innan vill ha henne (eller Freja) så ta den personen istället!

HejPåDig
0

Finns dem kvar?

Clariiz
0

Freja sattes i delad bur med en av mina honor idag. Men om det inte funkar så finns hon kvar.

Teah är det en annan tjej som ska köpa, men skulle det inte lösa sig med transport så finns hon också kvar! :)

Går jättebra att lämna intresse på dem. Skriv ett pm med lite info om hemmet du kan erbjuda! :)

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

jonna_1234
0

ska till eskilstuna på hundutstälning  den 2 mars och ska hem den 3 har du kvar hon:D

jonna_1234
0

vad ska du ha för hon :D

BettaSplendens
0

Det står att Freja kostar 150, och Theah ska jag ta om transport finnes. Men var bor du Jonna? Du kanske ändå skulle kunna ta med en liten Theah om du bor nere i Skåne? :)

Clariiz
0

#10; Vilken är det du är intresserad av? 
Jag fyller den helgen så har fullt upp, men tror absolut jag kan klämma in en överlämning.
Skicka gärna ett pm om hemmet du kan erbjuda och vilken av tjejerna du är intresserad av.

Det jag skrev i #9 gäller fortfarande!

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

jonna_1234
0

jag bor i skåne ie helsingborg :D

BettaSplendens
0

14# synd att du inte är kvar, bor också i Skåne, men men ;)

Clariiz
0

Teah söker fortfarande efter ett hem! :)

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

jonna_1234
0

finns du i skåne ?

BettaSplendens
0

#17 Står i annonsen att hon bor i Eskilstuna, dvs lite väst om Stockholm :)

jonna_1234
0

hon är nog såld nu :D

jonna_1234
0

har varit i eskilstuna för 1 månadsen och ställt utt hundar :/

Clariiz
0

Förmodligen flyttar hon imorgon.

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

BettaSplendens
0

#21 Till vem? Glad

jonna_1234
0

okej

Clariiz
1

#21; En familj i stockholm. 
Hon åkte nyss till min kompis, ska sova där inatt och imorgon får hon åka tills tockholm. Så det blir en väldigt lång resa. Nästan 1 dygn. Men hon får det bra i alla fall!

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

BettaSplendens
0

#24 Låtter ju jättebra för lilltjejen Kyss

Clariiz
2

Tråden kan låsas! :)
Flyttade till sitt nya hem nyss. Lång och jobbig resa för lilltjejen.

Torsdag: Från mig till min kompis
Fredag: åker med min kompis från Eskilstuna till Nacka
Lördag: Från nacka till sitt nya hem

Så hela 3 dagar spenderade i en transportbur. Jobbigt för en gerbil som inte nöjer sig med ett stort akvarium och massa motion utanför.

Men nu är hon i alla fall framme, känns underbart! :) Så nu får jag det förhoppningsvis lugnt på gerbilfronten ett tag och sliter få en klump i magen varje gång jag ser Teah.

I nya hemmet skulle hon försöka sättas ihop med 1-2 5 veckors bebisar. Går inte det får hon leva själv. Men då har hon fått 2 försök hemma hos mig och 1 försök i nya hemmet. Så mer en så kan man inte göra.
Hoppas lilltjejen blir lycklig nu!

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Inlägget är låst för nya kommentarer